Izvršni direktor Tesle Elon Musk godinama je govorio da će se cijena potpuno samostalne vožnje periodički povećavati kako se bude razvijala i približavala regulatornom odobrenju. U svibnju 2020. tvitao je da, kada bi potpuno samostalna vožnja imala to odobrenje, značajka bi vjerojatno premašila vrijednost od 100.000 dolara. No čini se da Tesla nije ni blizu regulatornog odobrenja za potpuno autonomnu vožnju. Kalifornijski ured za motorna vozila bio je prilično oštar; rekavši da je naziv potpuno samostalna vožnja „obmanjujuća praksa” i osnova za oduzimanje Tesline dozvole za prodaju vozila u toj saveznoj državi.
Američka uprava za sigurnost u prometu također istražuje rudimentarnog prethodnika potpuno samostalne vožnje: značajku autopilota. Ta tehnologija kombinira pomoć pri zadržavanju u prometnoj traci s prilagodljivim tempomatom, za razliku od obećane potpuno samostalne vožnje, za koju Tesla cilja da jednog dana bude u stanju potpuno autonomno upravljati vozilom, bez ikakve ljudske intervencije, na gradskim ulicama. Izgledno je povlačenje softvera Autopilot iz vozila koja ga trenutačno sadrže.
„Potpuno samostalna vožnja” ključni je dio Tesline vizije ponude robotaksija za koji tvrtka tvrdi da može voziti milijunima kilometara i potencijalno zaraditi približno 30.000 dolara godišnje, izjavio je Musk 2019. Iz Tesle su prvi put 2016. rekli da smatraju da njihova vozila imaju hardver za potpuno autonomnu vožnju, a softver „samo“ treba razviti.
Tesla, kao i sve tvrtke koje razvijaju značajke autonomne vožnje, opetovano je propustila rokove koje je sama sebi nametnula i nije bila u stanju ispuniti očekivanja koja su potaknula milijarde dolara ulaganja. U periodu od 2015. do 2022., Musk je svake godine govorio da će samovozeće Tesle biti dostupne za godinu-dvije.
Musk je u nedjelju rekao da njegovi glavni ciljevi za tekuću godinu uključuju široku prodaju najnovije verzije autonomnih vozila.
Kako sada stvari stoje, Teslina potpuno samostalna vožnja služi se upravljanjem, kočenjem i ubrzavanjem za kretanje lokalnim cestama, ali zahtijeva vozača spremnog preuzeti kontrolu u bilo kojem trenutku jer sustav zna činiti pogreške u procjeni.
Odabrana skupina vlasnika Tesle imala je rani pristup nedovršenoj verziji ove značajke od listopada 2020. Ovi „pokusni kunići” opisali su da su u istoj mjeri impresionirani i zabrinuti performansama sustava. CNN Business prethodno je pisao o vlastitom iskustvu u studenom 2021. na ulicama New Yorka, kada je sustav povremeno usmjeravao vozilo u nadolazeći promet. Međutim, mnogi koji su nedavno testirali potpuno samostalnu vožnju naglašavaju da vide postupna poboljšanja.
Musk je u travnju rekao da je više od 100.000 ljudi u beta programu, čime upućuje na softver koji nije dovršen.
Ovo povećanje cijene na 15.000 dolara poklapa se s novom verzijom softvera za potpuno samostalnu vožnju, za koju proizvođač automobila kaže da uključuje brojna poboljšanja, kao što su skretanje ulijevo i glatkoća.
Iz Tesle nisu odgovorili na zahtjev za komentar CNN Businessa.