Namijenjen svim stručnjacima i entuzijastima iz područja marketinga, medija, PR-a i komunikacija, WMF 2022 okupio je više od 5.000 ljudi. Sadržaj je ove godine bio vrlo raznolik – održana su mnoga predavanja i paneli vezani uz teme poput održivog oglašavanja, kulture medija, ljudskih (s naglaskom na ženska) prava, povijesti i kulture medija i sporta, najavljivane recesije, inovativnosti i što ona znači na današnjem tržištu… uz još mnogo toga.
Posjećenost je bila rekordna, a činilo se da ljude najviše zanima budućnost marketinga i društvenih mreža, s obzirom na to da su dvorane za vrijeme predavanja o TikToku bile dupkom pune, kao i ona koja su analizirala može li se i kako inovativnost naučiti te kako, u suštini, ostati relevantan u moru informacija i strategija koje su nam danas dostupne.
Rovinj je ove godine ugostio neke od najboljih predavača iz cijelog svijeta, uključujući stotinjak govornika na gotovo 40 panela, predavanja i razgovora.
Na panelima i predavanjima u vezi s društvenim mrežama, poput panela „Ekonomija strasti“, WMF je ugostio influencere i ljude iz javnog života, a zaključak je bio: autentičnost je ključna. „Ona je osnovni preduvjet kako bi nešto ostvarili. Za mene je to strast i ljubav prema onome što radim, a bez iskrenosti, autentičnosti i ljubavi prema tome što radim ja ne bih bila nigdje“, ističe Ana Radišić, jedna od sudionica panela.
Naglasak na autentičnosti protezao se kao lajtmotiv svih predavanja i panela slične tematike, primjerice „Život u doba filtera“, gdje se vodila žustra rasprava o tome koliko nam društvene mreže iskrivljuju percepciju i koliko su zapravo stvarni životi, oni „bez filtera“, drugačiji od onog koji se prezentira online.
Panel „Web 3.0“, na kojem su sudjelovali Ida Pandur, Luka Sučić, Nikola Škorić, Filip Dragoslavić imoderatorica Ilija Brajković, naglašeno je da je Web 3.0 neodvojivo povezan s tehnologijama kao što su kriptovalute i blockchain, a krajnji je cilj ukloniti posrednike i vratiti kontrolu u ruke korisnika.
„Web 1.0 riješio je problem dostupnosti podataka te uveo statičke web stranice. Web 2.0 pojednostavio je proces i ponudio alate da se sadržaj objavi na platformama brzo i relativno bezbolno, što je nažalost dovelo i do pada kvalitete sadržaja. Web 3.0 gradi platformu koja je decentralizirana i rješava problem vlasništva, s akterima koji slobodnom voljom ulaze u interakcije bez vanjskih utjecaja. Decentralizacija Weba 3.0 promiče autonomnost transakcija i veći angažman među korisnicima,” pojasnila je Ida Pandur, generalna direktorica tvrtke NEAR Balkans. Zaključili su da, iako je današnje tržište iznimno kompetitivno, neke su strukture i dalje zastarjele i ne prate prirodan razvoj tržišta – no i to se postupno mijenja.
Jedno od najpoznatijih svjetskih imena u oglašivačkoj industriji Saša Savić, direktor američke marketinške agencije Mediacom, otkrio je na Weekendu tajne uspjeha najboljih svjetskih kampanja. Ovo stručno predavanje imalo je veoma poučnu poruku: svaki brend mora imati razlog za postojanje i taj razlog mora biti valjan i opravdan.
Na panelu „IT je it“, mogli smo čuti zanimljivu kombinaciju HR-a (ljudskih resursa) i IT-a (informacijskih tehnologija) te kako ta suradnja – i IT industrija općenito – u Hrvatskoj funkcionira.
U Rovinju su, tradicionalno, dodijeljene i nagrade najboljima od najboljih.
Tvrtka „Gruntek“ pobjednik je na FoodTech Startup Competitionu, za utjecaj koji taj startup ima na modificiranje prehrambenih navika ljudi.
Treću godinu zaredom, Publicis Italy iz Milana nagrađen je titulom Agencije godine i time pridonio ukupnom uspjehu ove agencije koja je skupila najviše bodova te joj je dodijeljena nagrada Network of the Year, dok je Eoin Sherry, kreativni direktor iz Publicisa Italija (čovjek iza kampanje “The Night is Young”), zaslužio prestižnu titulu kreativnog direktora godine.
Najbolji brend koji je ostavio trag i zaslužio Brand Grand Prix je Heineken, a titula Neovisne agencije godine otišla je u Mađarsku, agenciji White Rabbit Budapest.
Golden Drum je ove godine po prvi put proglasio i Produkcijsku agenciju godine te Digitalnu agenciju godine, obje pod sponzorstvom Coca-Cole. Produkcijska agencija godine je grčka Good People, dok je titula digitalne agencije godine pripala izraelskoj agenciji DIBOOR.