ODRŽIVO RJEŠENJE

Honeywell najavljuje novu tehnologiju pretvaranja etanola u mlazno gorivo

Autor: Redakcija
event 13.10.2022.
Foto: Shutterstock

Tehnološka tvrtka Honeywell International Inc. uvest će tehnologiju koja bi mogla pomoći povećati zalihe zrakoplovnog goriva s niskim udjelom ugljika proizvedenog iz etanola, priopćili su u ponedjeljak, dok Bidenova administracija poziva zrakoplovnu industriju da smanji emisije.

Honeywellova tehnologija može povećati učinkovitost proizvodnje održivog zrakoplovnog goriva (eng. sustainable aviation fuel ili SAF) kako bi se smanjili troškovi, piše Reuters.

Zrakoplovni sektor smatra se jednim od onih u kojem se najteže dekarbonizirati jer se gorivo ne može lako zamijeniti drugim vrstama energije. Rafinerije nafte pokušavaju povećati proizvodnju SAF-a, u pokušaju smanjenja emisija ugljika.

Kevin O’Neil, viši poslovni voditelj za obnovljiva goriva u Honeywell UOP objašnjava: „Kako je potražnja za SAF-om rasla, tražili smo različite načine da postignemo više SAF-a na ekonomičan način koji ljudi mogu usvojiti lako i u velikim razmjerima i proizvoditi kako bi zamijenili značajne udjele mlaznih i dizelskih spremnika.“

Tvrtka kaže da, ovisno o vrsti sirovine etanola koja se koristi, njena tehnologija može smanjiti emisije stakleničkih plinova za 80 posto u usporedbi s mlaznim gorivom na bazi nafte. Etanol se u Sjedinjenim Američkim Državama prvenstveno proizvodi od kukuruza.

SAF postrojenja koja koriste Honeywellovu tehnologiju mogu se modularizirati izvan lokacije, omogućujući niže troškove te bržu i manje radno intenzivnu instalaciju, navodi se u priopćenju tvrtke.

Ovim pristupom proizvođači mogu izgraditi novi SAF kapacitet više od godinu dana brže od tradicionalne izgradnje, naglašava Honeywell.

Nova tehnologija također bi omogućila rafinerijama nafte i drugim proizvođačima goriva da pretvore trenutna ili neaktivna postrojenja u pogone za proizvodnju SAF-a, rečeno je.

U rujnu 2021. Bidenova administracija pokrenula je napore da poveća proizvodnju na minimalno tri milijarde galona SAF-a godišnje do 2030. i ima dovoljno SAF-a do 2050. „da bi zadovoljila 100 % potražnje za zrakoplovnim gorivom, za koju se trenutno predviđa da iznosi oko 35 milijardi galona godišnje.“

Nedavni Zakon o smanjenju inflacije – klimatski zakon koji uključuje poticaje za goriva s niskim udjelom ugljika – također će ubrzati potražnju za SAF sirovinama.

Mnogi proizvođači odlučili su proizvoditi održivo zrakoplovno gorivo od sirovina s nižim intenzitetom ugljika, poput (životinjske) masti.

Komentari

Zainteresirani ste za jedan od treninga?

Ispunite prijavu i javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku!

Markoja d.o.o.
Selska cesta 93
OIB: 10585552225

    Ispunite prijavu i javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku!



    Sve vijesti

    Podržava