U odnosu na posljednje izvješće 5G se proširio na 301 grad diljem svijeta i to od početka godine pa je samo tijekom manje od polovice 2021. proširenost mreže skočila za 20 posto. Najviše gradova pokrivenih 5G signalom imaju Kina (376), Sjedinjene Američke Države (284), Filipini (95) i Južna Koreja (85). Kad se pak gledaju regije, Azijsko-pacifička (APAC) prva je sa 641 gradom, zatim slijedi EMEA (Europa, Bliski istok i Afrika) sa 623 grada, Sjeverna Amerika je na 398 gradova… A četiri države koje su posljednje usvojile 5G tehnologiju su: Cipar, Peru, Rusija i Uzbekistan te je s njima i službeno trećina svjetskih zemalja pokrivena 5G signalom.
Ovo su dobre vijesti, međutim uspjeh 5G mreže leži ne samo u infrastrukturi već i u prihvatu 5G rješenja od strane korisnika. Po istraživanju kuće EY, Global Telecommunications, interes potrošača za 5G još uvijek je nizak, unatoč tome što je komercijalno dostupan na svim anketiranim tržištima. Dok devet posto kućanstava već ima 5G povezivost, samo 22 posto ispitanika tvrdi da su zainteresirani za nadogradnju. Njih 42 posto uopće nije zainteresirano, a 22 posto ostaje ravnodušno. Unatoč apatiji oko nadogradnje na 5G, 32 posto ispitanika bilo bi voljno odustati od fiksne širokopojasne mreže u korist mobilne veze, ako bi mobilna širokopojasna mreža mogla zadovoljiti njihove potrebe kućanstva.
Tek mali udio ispitanika želi bolje streaminge videozapisa (20 posto) i videoigre (sedam posto). Zapravo 46 posto korisnika drži da nadogradnja na brže pakete nije vrijedna troškova. Naime, korisnike manje zanima sama brzina mreže stoga stručnjaci drže da je korištenje brzine kao primarnog marketinškog diferencijatora zastarjelo i da bi davatelji usluga povezivanja trebali preispitati vrijednosni prijedlog kako bi udovoljili stvarnim zahtjevima kupaca, ubrzali širenje i time riješili hitnu potrebu za poboljšanjem povrata ulaganja.
Ograničena svijest o novim mobilnim mogućnostima sputavat će buduće usvajanje ako se ne riješi. Jasna artikulacija blagodati 5G-a i kvalitete koju nudi su od ključne važnosti, posebno jer neka kućanstva promišljaju može li mobilna veza zadovoljiti njihove potrebe za kućnim internetom. Jednostavni i intuitivni cjenovni planovi također će potaknuti potrošače da postanu angažiraniji i reagiraju na najnovije ponude – tvrdi Adrian Baschnonga, vodeći analitičar EY Global Telecommunications. Zanimljivo je i da su tradicionalni paketi kao ponuda ugroženi. Samo 15 posto ispitanika navodi dostupnost premium sadržaja kao prednost, a kućanstva iz dobne skupine 25 do 34 godine, ne vide prednosti kupnje širokopojasne mreže i TV usluga od istog dobavljača (33 posto), dok samo 39 posto svih kućanstava smatra da od TV-a i sadržaja dobivaju vrijednost za novac kada su kupljeni od davatelja usluga širokopojasnog pristupa.