Pilot projekt je debitirao tijekom utakmice Atlético de Madrid – CA Osasuna, a također je bio dostupan tijekom utakmice protiv Real Sociedada u Clubu Telefónica Empresas u nedjelju, 28. svibnja.
Ovo impresivno iskustvo gledateljima omogućuje praćenje utakmica iz različitih kutova pomoću tableta ili Meta Quest Pro VR naočala. Ovi uređaji primaju slike u stvarnom vremenu snimljene s četiri kamere od 360 stupnjeva, koje su strateški postavljene po cijelom terenu, zajedno s HD slikom utakmice i SkyCam feedom.
Jedan od glavnih izazova ove inicijative bilo je postizanje vizualizacije u stvarnom vremenu. Budući da se iskustvo odvija na samom stadionu Cívitas Metropolitano, bilo je ključno da sudionici vide i čuju golove istovremeno s gledateljima. Kako bi se to postiglo, video snimke s kamera od 360 stupnjeva brzo se prenose putem 5G-a u oblak na obradu. Obrađeni video zatim se prikazuje u VR naočalama, uz odgodu ispod 500 milisekundi.
Ovaj inovativni pristup gledanju nogometnih utakmica kombinira različite tehnologije. 5G igra ključnu ulogu iskorištavanjem svoje niske latencije, velike brzine i sposobnosti rukovanja velikom količinom videostreamova 4K kvalitete. Ti se streamovi prenose brzo i uz minimalnu latenciju do VR naočala, poboljšavajući imerzivni doživljaj. Osim toga, optička vlakna neophodna su za slanje 12Gbps video streamova s kamera od 360 stupnjeva na poslužitelj. Posljednji korak uključuje računalstvo u oblaku, gdje se video streamovi obrađuju i kombiniraju.
Telefónica je na ovome projektu surađivala sa startup tvrtkom mSurgery, specijaliziranom za virtualnu stvarnost i visokokvalitetnu video distribuciju u stvarnom vremenu.
Leonor Ostos, menadžerica za inovacije u Telefónici u Španjolskoj, izrazila je svoje mišljenje o projektu, rekavši: „Ovo imerzivno iskustvo bilo je tehnološki izazov kroz koji smo navijačima htjeli ponuditi inovativan i dosad neviđen način uživanja u nogometu. Suradnja s Atleti Labom, klupskim odjelom za inovacije, na tehnološki naprednom stadionu kao što je Cívitas Metropolitano bila je ključna za razvoj ovog slučaja uporabe. Najnovije tehnologije poput 5G-a i povezivosti iskorištene su za redefiniranje sportskog iskustva navijača.”
Alejandro Ugarrio, direktor Atleti Laba i zamjenik direktora marketinga i digitalnog razvoja u Atlético de Madridu, također je podijelio svoja razmišljanja o projektu: „Naš cilj, u suradnji s Telefónicom, bio je pokazati kako 5G može poboljšati iskustvo dana utakmice za navijača. Vjerovali smo da bi postavljanje kamera na nova mjesta kako bi se pružile jedinstvene perspektive stadiona bilo vrlo privlačno. Uspješnom implementacijom ovog projekta nastavljamo prihvaćati tehnologiju kao sredstvo da našim fanovima ponudimo iznimna iskustva.”