Facebook i Instagram imenovani su kao dvije od 19 „vrlo velikih online platformi” koje podliježu najstrožim zahtjevima novog zakona, a Meta ima rok do kraja kolovoza 2023. da se uskladi s Aktom o digitalnim uslugama (DSA). Ostale platforme s popisa su:
- AliExpress
- Amazon Store
- Apple App Store
- Bing
- Booking.com
- Google Play, Google Maps, Google Search, Google Shopping
- Snapchat
- TikTok
- Wikipedia
- YouTube
- Zalando.
Naznačene internetske platforme moraju uspostaviti sustave za prijavu i uklanjanje nezakonitog sadržaja, povećati transparentnost za krajnje korisnike o tome kako se koriste algoritmi i dopustiti izuzeće od takvog profiliranja te zaustaviti svo ciljano oglašavanje za maloljetnike.
Meta je već ranije implementirala neke od odredbi pod pritiskom regulatora, poput zaustavljanja personaliziranog oglašavanja namijenjenog mlađima od 18 godina.
Odsad će svi korisnici Facebooka i Instagrama u Europskoj uniji moći isključiti personalizirani sadržaj. Umjesto da vide sadržaj temeljen na svojim prethodnim aktivnostima i osobnom profilu, mogu se odlučiti za feed koji uključuje samo sadržaj ljudi ili brendova koje prate, izlistan kronološkim redom. Sve pretrage na društvenim mrežama temeljit će se isključivo na njihovim unesenim ključnim riječima, bez oblikovanja algoritmima na temelju osobnih podataka koje prikuplja Meta. Promjene se primjenjuju na Reels, Stories, Search i druge segmente Instagrama i Facebooka gdje Meta može rangirati sadržaj.
Dodatne mjere transparentnosti uključivat će lakši pristup alatima za prijavljivanje sumnjivog nezakonitog sadržaja i više informacija za osobe čiji je sadržaj ili račun bio predmet ograničenja od strane Mete, uključujući mogućnosti žalbe. Tvrtka je također objavila 22 „kartice sustava” kako bi objasnila na koji način njeni algoritmi rangiraju sadržaj i kako se to može prilagoditi.
Osim toga, postojat će mnogo opsežnija „knjižnica oglasa” (Ad Library), s informacijama o svim oglasima koji ciljaju ljude u EU-u, zajedno s datumima prikazivanja oglasa, parametrima korištenim za ciljanje (npr. dob, rod, lokacija), kome je prikazan određeni oglas i ostalim detaljima. Ovi podaci bit će dostupni javnosti na godinu dana nakon što se oglas počne „vrtjeti” na Facebooku ili Instagramu.