Meta je otkrila svoje planove za uvođenje pretplate koja pruža pristup bez oglasa Facebooku i Instagramu za korisnike u Europskoj uniji (EU), Europskom gospodarskom prostoru (EGP) i Švicarskoj. Ovaj potez je posljedica sve razvijenijih propisa o zaštiti podataka u regiji.
Pretplata bez reklama, po cijeni od 9,99 € mjesečno za web korisnike i 12,99 € mjesečno za iOS i Android korisnike, trebala bi biti službeno pokrenuta sljedeći mjesec. The Wall Street Journal prvi je izvijestio o Metinom prijedlogu za verziju svojih usluga temeljenu na pretplati ranije ovog mjeseca.
„U studenom ćemo ljudima koji koriste Facebook ili Instagram i žive u tim regijama ponuditi izbor da nastave koristiti ove personalizirane usluge besplatno s oglasima ili da se pretplate da prestanu vidjeti oglase”, navode iz tvrtke. „Dok su ljudi pretplaćeni, njihovi podaci neće se koristiti za oglase.”
Naknada za pretplatu pokriva sve povezane račune za korisnika. Međutim, počevši od 1. ožujka 2024., Meta namjerava uvesti dodatnu naknadu od 6 € mjesečno za korisnike weba i 8 € mjesečno za korisnike iOS-a ili Androida za svaki dodatni račun naveden u Centru za korisničke račune (Accounts Center).
Ova odluka uslijedila je nakon kazne od 390 milijuna eura izrečene tehnološkom divu u siječnju, u vezi s kršenjem Opće uredbe o zaštiti podataka (GDPR-a). Naime, Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) otkrila je da korisnici nisu imali izbora nego prihvatiti uvjete usluge za pristup digitalnim platformama Mete, čime su zapravo dali privolu za ciljano oglašavanje na temelju svoje online aktivnosti.
U kolovozu 2023. Meta je izrazila svoju namjeru da usvoji pristup temeljen na pristanku, dajući korisnicima izbor da odbiju njezine bihevioralne prakse oglašavanja.
Meta je također istaknula da je njen model pretplate usklađen sa zahtjevima europskih regulatora, pozivajući se na presudu Suda Europske unije od srpnja, kojom je priznato da internetske platforme mogu ponuditi ekvivalentnu opciju „uz odgovarajuću naknadu” koja ne uključuje opsežne postupke obrade podataka.
Istovremeno, Meta će privremeno prestati prikazivati oglase korisnicima mlađim od 18 godina u regijama u kojima je dostupna opcija pretplate bez oglasa, počevši od 6. studenog 2023.
„Opcija za kupnju pretplate za iskustvo bez reklama odgovara zahtjevima europskih regulatora, nudeći korisnicima izbor dok omogućuje Meti da nastavi pružati usluge svim korisnicima u EU-u, EGP-u i Švicarskoj”, dodali su iz tvrtke.