IZVJEŠĆE POKAZALO

5G omogućuje veće zadovoljstvo posjetitelja na velikim događajima

Autor: Redakcija
event 12.11.2024.
Foto: Shutterstock

Ericssonovo izvješće pokazuje da su korisnici 5G mreže na velikim događajima bili 20 % zadovoljniji od korisnika 4G mreže, a neki su spremni i platiti više za „zajamčenu, neometanu povezanost”.

Ericsson je objavio izvještaj koji pokazuje da su korisnici 5G mreža na ovogodišnjim eventovima bili u prosjeku 20 posto zadovoljniji uslugom nego korisnici 4G mreža. Povećanje zadovoljstva potvrdila su i neka od najvažnijih europskih događaja u 2024., kao što su turneja Taylor Swift i Olimpijske igre u Parizu, gdje je 5G infrastruktura igrala ključnu ulogu u osiguravanju kvalitetne povezanosti unatoč velikim količinama prometa. Ericsson ističe da su upravo ovakvi događaji poslužili kao idealan teren za testiranje mogućnosti 5G mreža.

Visok podatkovni promet na velikim događajima

Tijekom turneje Taylor Swift, posjetitelji su prosječno trošili 5,4 TB podataka po koncertu, dok je tijekom Olimpijskih igara dnevni upload prometa u centru Pariza narastao za čak 20 posto. Samo za vrijeme ceremonije otvaranja, utrostručio se promet uzlazne mreže (engl. uplink), a stručnjaci Ericssona ističu da bi se oslanjanje samo na 4G infrastrukturu u ovakvim uvjetima vjerojatno završilo preopterećenjem mreže i ozbiljnim gubicima povezivosti.

Spremnost korisnika na plaćanje za premium usluge

Istraživanje također pokazuje da su korisnici spremni platiti dodatno za „zajamčenu, neometanu povezanost“ kako bi unaprijedili iskustvo korištenja mreže na događajima. Naime, polovica korisnika 5G mreža izjavila je da su im očekivanja za povezivanje ispunjena ili premašena, a čak dvije trećine bilo bi spremno platiti do 15 posto više na cijenu karte kako bi imalo pristup stabilnijoj mreži. Ericsson objašnjava da bi s 5G SA (Standalone) tehnologijom operatori mogli osigurati dio mreže za određene korisnike ili aplikacije te time omogućiti „premium“ uslugu na zahtjev.

Ključna uloga konzistentnosti usluge

Jasmeet Sethi, voditelj Ericsson ConsumerLaba, izjavio je da istraživanje jasno pokazuje kako 5G donosi poboljšano iskustvo koje podiže razinu zadovoljstva korisnika. Iako brzina mreže i dalje igra važnu ulogu, konzistentnost i kvaliteta performansi aplikacija u stvarnom vremenu imaju presudan utjecaj na ukupno zadovoljstvo korisnika. Sethi naglašava da slabija iskustva mogu trajno narušiti lojalnost korisnika te da će 5G SA omogućiti operatorima da odgovore na sve veća očekivanja korisnika i razviju dodatne usluge s naplatom.

Podrška Orangea za 5G tijekom Olimpijskih igara

S tehničke strane, Anne Flore Roger, tehnička direktorica mobilne mreže u francuskom telekomu Orange, potvrdila je da je iskustvo korisnika ključno za njihovu strategiju. Tijekom Olimpijskih igara, gdje se očekivalo više od 11 milijuna posjetitelja, Orange je implementirao 5G mobilne stanice koje su nosile 25 posto ukupnog prometa, a šest ključnih lokacija obradilo je polovicu ukupnog tereta. Ceremonija otvaranja sama je triput nadmašila promet tipičnog radnog dana, pri čemu je 5G infrastruktura podržala pola tog prometa.

Potencijal premium usluga u budućnosti

Povećana potražnja za 5G uslugama na velikim događajima sugerira da bi operatori u budućnosti mogli naplaćivati dodatne usluge za zajamčenu povezanost, osobito u situacijama kada je mreža izrazito opterećena. Kako tvrde iz Ericssona, ovo otvara priliku za daljnji razvoj infrastrukture, dok operatori prepoznaju potencijal u naplati premium usluga, čime bi se isplatila ulaganja u globalne 5G mreže.

Komentari

Zainteresirani ste za jedan od treninga?

Ispunite prijavu i javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku!

Markoja d.o.o.
Selska cesta 93
OIB: 10585552225

    Ispunite prijavu i javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku!



    Sve vijesti

    Podržava