Jedan je korisnik TechCrunchu priložio screenshotove svog prijašnjeg dnevnog limita od 10 minuta, gdje se pojavljuje pop-up koji korisnika navodi da postavi novi dnevni limit, u skladu s novim postavkama Instagrama. Iako pop-up navodi kako korisnik može zadržati svoj trenutni postavljeni dnevni limit, klikom na edit ikonu, Instagram korisnika usmjerava na nove opcije, gdje dnevni limit ne može biti kraći od 30 minuta. Instagram je već nekoliko tjedana slao podsjetnike za ažuriranje aplikacije, a jedina opcija u kojoj korisnik ne mora promijeniti svoj dnevni limit je potpuni izlazak iz aplikacije pri pojavi izbornika s novim postavkama.
Testom koji je proveo novinar The Vergea pokazalo se da su trenutne dostupne opcije dnevnog limita 30 minuta, 45 minuta, sat, dva i tri. Meta, u čijem je Instagram vlasništvu, još nije uputila odgovor na test The Vergea.
Opciju dnevnog limita Instagram je uveo 2018. Predstavnici Instagrama tada su tvrdili da će to pomoći korisniku učiniti vrijeme provedeno na aplikaciji kvalitetnijim. Uvođenje dnevnog limita bilo je odgovor na kritike upućene tehnološkim tvrtkama o efektu koji njihovi proizvodi imaju na zdravlje korisnika.
„Želimo potaknuti ljude da donose svjesne odluke o tome koliko vremena provode na aplikaciji , te kako se s njom povezuju.“– rekao je 2018. Ameet Ranadive, koji je dio Instagramovog tima zaduženog za dobrobit korisnika. Promjene dnevnog limita Instagrama uvedene su par mjeseci nakon što je uvedena i opcija Take a break, gdje je korisnicima omogućeno da dobivaju notifikacije ako su predugo kontinuirano koristili Instagram.
Instagramova posvećenost većoj angažiranosti korisnika na njihovoj aplikaciji objašnjava micanje kraćih dnevnih limita od 30 minuta. U studenom, kada je opcija Take a break bila u testnoj fazi, predsjednik Instagrama Adam Mosseri naglasio je da korisnik „treba biti svjestan koji je najbolji način korištenja aplikacije za njega“. Povećanje minimalnog dnevnog limita vjerojatno neće biti nepremostiv problem za većinu Instagram korisnika, ali može ukazati na činjenicu da je Instagram više zabrinut oko količine vremena koju korisnici provode na aplikaciji, nego kvalitete vremena provedenog na Instagramu.