NEMIR NA TRŽIŠTU

Globalne isporuke pametnih telefona pale za 9 posto u drugom kvartalu 2022.

Autor: Redakcija
event 25.07.2022.
Foto: Shutterstock

Analitičari iz tvrtke Canalys kažu da iako problemi s komponentama kao što su čipovi popuštaju, potražnja još uvijek progresivno slabi.

U svijetu je u drugom tromjesečju 2022. godine isporučeno 316 milijuna pametnih telefona, odnosno devet posto manje nego u istom razdoblju prošle godine, čemu je pogodovao pad potražnje uslijed regionalne nesigurnosti i nepovoljne ekonomske klime, donosi analitička tvrtka Canalys.

Time se u drugom kvartalu nastavlja pad isporuka pametnih telefona koji je prisutan od početka godine te su dobavljači, kako ističu analitičari, zbog nagomilavanja zaliha, prisiljeni preispitati svoju strategiju portfelja kako bi u drugom dijelu godine poboljšali rezultat.

Screenshot: Canalys PR

Ipak, unatoč ukupnom padu isporuka, istraživači napominju da je potražnja za Appleovim i Samsungovim pametnim telefonima još uvijek velika te su zadržali vodeća mjesta po prodaji, a i jedini su povećali tržišni udjel među prvih pet proizvođača.

Samsung je i dalje broj jedan u svijetu, a nakon drugog tromjesečja 2022. drži i najveći tržišni udjel po isporukama pametnih telefona – 21 posto – što predstavlja rast od tri posto u usporedbi na isto tromjesečje 2021. godine. Apple je na drugoj poziciji s tržišnim udjelom od 17 posto, također povećanim s lanjskih 14 posto.

Screenshot: Canalys PR

Među prvih pet dobavljača još su Xiaomi, Oppo i Vivo. Sva tri kineska proizvođača ove su godine ostvarila pad tržišnog udjela u isporukama tih telefona, pa je tako udjel Xioamija s lanjskih 17 posto pao na 14 posto, Oppov s 11 na 10 posto, a Vivov s deset na devet posto.

Prema analizi, jedan od „krivaca” za to je i prekomjerna ponuda telefona srednjeg ranga i cijene, koji se gomilaju na zalihama jer potrošači s ograničenim proračunom u inflaciji preusmjeravaju kupnju na uređaje nižih cijena pa se očekuje da će dobavljači u idućim mjesecima pojačati promocije i posebne ponude kako bi potaknuli bolju prodaju prije blagdanskog rasprodaja pretkraj godine.

„Pad potražnje izaziva veliku zabrinutost za cijeli lanac opskrbe pametnih telefona. Iako zalihe komponenti i pritisci na troškove popuštaju, i dalje postoje problemi unutar logistike i proizvodnje, poput pooštravanja uvoznih zakona na nekim tržištima u razvoju i carinskih procedura koje odgađaju pošiljke. […] Stoga će duboka suradnja između dobavljača i kanala prodaje u praćenju stanja potražnje i zaliha biti ključna za sve u tom lancu kako bi dobavljači ustanovili kratkoročne prilike i pritom dugoročno održali dobra partnerstva”, izjavio je Canalysov analitičar Toby Zhu.

Komentari

Zainteresirani ste za jedan od treninga?

Ispunite prijavu i javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku!

Markoja d.o.o.
Selska cesta 93
OIB: 10585552225

    Ispunite prijavu i javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku!



    Sve vijesti

    Podržava