Kako izvještava Index.hr, na prvome događaju ovakve vrste u Hrvatskoj kreiran je metaverzum koji se sastojao od više svjetova i okruženja koje su prošli novinari putem svojih specijalno dizajniranih avatara i u svakom se upoznavali s dijelom mogućnosti, od gledanja TV programa i shoppinga preko učenja, održavanja prezentacija i interaktivnih sastanaka, do uživanja u zabavnim sadržajima ili odmaranja na virtualnoj plaži.
„Metaverse ili metaverzum iduća je generacija interneta gdje se radi o 3D iskustvima s digitalnim sadržajem te se nakon sadašnje interakcije čovjeka i interneta to ‘diže’ na interakciju čovjeka sa digitalnim okruženjem”, objasnio je Boris Drilo, glavni direktor za tehniku i informacijske tehnologije Hrvatskog Telekoma.
Dodao je da je metaverzum virtualni svijet koji imitira realnost te spaja fizičko i digitalno, pa su mogućnosti vrlo velike – od marketinga i turističke promocije destinacija, razgledavanja i sl., do medicine i obrazovanja. Na potonje su svoje osvrte dali sudionici dr. Natko Beck, specijalist radiologije, i Dejan Nemčić, profesor geografije.
Metaverzum potencijalno predstavlja i iduću veliku eru u računalstvu, međutim, zbog velikih tehnoloških zahtjeva, njegova evolucija iz rane prema zreloj fazi tek slijedi u narednim godinama, a temeljna podloga za realizaciju ideja je infrastruktura: 5G, Wi-Fi 6, 6G mreže, cloud.
Riječ je o novoj tehnologiji koja koristi avatare kao digitalni identitet za ulazak u ovaj virtualni svijet i konzumiranje sadržaja koje nudi, slično kao što danas koristimo lozinke za različite online mogućnosti. Nekada u budućnosti avatari bi mogli sudjelovati i držati govore na konferencijama umjesto stvarnih osoba, koje bi ih usmjeravale, primjerice, s drugog kraja svijeta.
„Zato su nam važne brze optičke mreže, bez kojih to nije ni moguće; i sve optičke brze veze koje smo realizirali do sada prema više od 500 kućanstava u Hrvatskoj zapravo već to podržavaju i omogućuju da se ovakva razina metaversea sada može koristiti”, zaključio je Drilo.
Po prognozama globalnih analitičkih kuća, metaverzum bi od 2026. nadalje mogao postati mainstream, a mnoge svjetske velike kompanije, poput Disneyja, McDonald’s-a i drugih već na tome ozbiljno rade. To uključuje i telekomunikacijske tvrtke, pri čemu je Drilo kazao da je HT metaverzum razvijao u suradnji s Deutsche Telekomom oko godinu dana te su ta dva telekoma trenutačno među rijetkima u Europi koji su dostigli takvu razinu da mogu predstaviti i konkretno iskustvo korištenja.