CLOUD TRŽIŠTE

Amazon, Microsoft i Google dominiraju tržištem cloud infrastrukture

Autor: Redakcija
event 28.03.2022.
Foto: Shutterstock

Prošle godine obim poslovanja u sektoru cloud infrastrukture povećan je za gotovo 50 milijardi dolara, na 178 milijardi dolara. Podatci su to Synergy Researcha, a i Canalys ima vrlo slične brojke.

Velika trojka — Amazon, Microsoft i Google — nastavljaju rasti izvanrednom brzinom, iskorištavajući rast za jačanje svojih tržišnih pozicija. Microsoft i Google rastu brže po sličnim stopama, oko 45 posto po kvartalu, a Amazon raste po stopi od oko 40 posto. Ipak Amazon je i dalje najjači igrač na tržištu s 33 posto tržišta, a slijede ga Microsoft s 21 posto tržišta i Google koji ima tek deset posto tržišta.

Podaci Canalysa bili su vrlo slični jer su procijenili rast na 53,5 milijarde dolara, a ukupno tržište na 191,7 milijarde dolara. Ipak raspored snaga vodećih tvrtki je gotovo jednak pa tako Canalys tvrdi da Amazon ima 33 posto tržišta, Microsoft  22 posto, a Google devet posto. Razlika u brojkama nastala je jer Canalys gleda na uslugu i platformu kao na uslugu, bilo na namjenskoj privatnoj infrastrukturi s hostom ili zajedničkoj infrastrukturi. Za Synergy, to su usluge infrastrukture i platforme. Obje tvrtke izostavljaju SaaS, koji se računa kao zasebna kategorija.

Obje tvrtke najavljuju veliki prostor za rast tržišta i nastavak visokih stopa rasta prihoda pa je za očekivati da ćemo i u prvom tromjesečju tekuće godine imati rast veći od 30 posto. Iako velike tri tvrtke dominiraju, manjim tvrtkama otvaraju se poslovi vrijedni više milijardi dolara.

U želji da se približi vodećem dvojcu, Google je u svojim novim analizama poseban naglasak stavio na cloud rješenja u kontekstu „zelenijeg” poslovanja. Tako Google ističe tri industrije za koje vjeruje da će u bliskoj budućnosti doživjeti najveće promjene: energetika, potrošački proizvodi i financijske usluge. Analiza se vodila ‘zeleni smjerom’, odnosno ekološkom transformacijom globalne ekonomije i usmjerenju gospodarstva prema održivim rješenjima na duge staze.

Energetskom sektoru preporučuju da je najbitnije prepoznati klimatske promjene na adekvatan način, što se može uz prave alate. Ističu da je ključ u prikupljanju i obradi podataka jer se kvalitetnim pristupom može poboljšati samo poslovanje na energetskom planu i doći do održivog rasta.

Kod potrošačkih proizvoda bitno je imati „zeleniji” proizvodni lanac, u čemu pomaže Google Cloud kroz satelitske snimke ekosustava povezanih sa sirovinama diljem svijeta. Ističu i da je u bankovnom sustavu potrebno na što bolji način povezati kompletno poslovanje, čime se štedi energija, ali i novac. Naravno, Google kroz svoj portfelj nudi rješenja i u tom smislu te obećava održivi rast.

U Googleu naglašavaju da tvrtke u tržišnoj utrci moraju voditi računa o ekološkom aspektu jer su regulatori postali neumoljivi, a stvorio se i dodatni pritisak održivog rasta, potaknut očekivanjima investitora i potrošača.

Komentari

Zainteresirani ste za jedan od treninga?

Ispunite prijavu i javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku!

Markoja d.o.o.
Selska cesta 93
OIB: 10585552225

    Ispunite prijavu i javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku!



    Sve vijesti

    Podržava