Naime, američka zrakoplovna industrija izrazila je zabrinutost zbog potencijalnog negativnog utjecaja radiovalova 5G mreže na sigurnost zrakoplovnog prometa pa su američke vlasti zatražile time-out kako bi se riješila otvorena pitanja.
Kako navode američki mediji Washington nije očekivao odbijenicu i spekuliraju koji bi mogao biti idući korak federalnog ministarstva koje je stalo u obranu tvrtki z svojeg resora. Njihov je pak stav da bi bilo neodgovorno zbog brže mobilne mreže dovoditi u pitanje sigurnost letova pa su odgodom željeli otkloniti zabrinutost i proučiti argumente obje strane.
Američki teleoperatori naveli su Francusku koja je uvela 5G, kao pozitivan primjer, jer su nedoumice vezane za utjecaj 5G signala za avione razriješene ograničenjem postavljanja odašiljača u blizini zračnih luka.
„Zakoni fizike isti su u Sjedinjenim Državama i Francuskoj. Ako je američkim zračnim prijevoznicima dopušteno obavljati letove svaki dan u Francuskoj, tada bi im isti operativni uvjeti trebali to omogućiti i u Sjedinjenim Državama”, stoji u pismu. Ministarstvo pak napominje da u Francuskoj telekomunikacijske tvrtke koje posluju u toj zemlji koriste niže razine snage za 5G od dopuštenih u SAD-u.
Podsjetimo, u prosincu su šefovi dva najveća svjetska proizvođača aviona, Airbusa i Boeinga, uputili su apel ministru Buttigiegu u kojem su rekli da bi „5G smetnje mogle utjecati na sigurnost letova“. Citirali su tada istraživanje trgovačke grupe Airlines for America koje je pokazalo da bi, u slučaju da su FAA-ova 5G pravila bila na snazi 2019., oko 345.000 putničkih letova i 5.400 teretnih letova bilo suočeno s kašnjenjima, preusmjeravanjem ili otkazivanjem. Udruženje zračnih prijevoznika najavila je i da bi mogla ići na sud ako vlasti ne poduzmu nužne korake.