Radovi će obuhvatiti dva cestovna koridora koji povezuju Španjolsku s Francuskom (Barcelona–Montpellier/Toulouse i Bilbao–Bordeaux) te dva koridora koji povezuju Španjolsku s Portugalom (Salamanca–Porto–Vigo i Mérida–Évora).
Dvije studije uključuju povezivanje Italije i Austrije te projekt EUmob (Električna Urbana Mobilnost) s tvrtkom Abertis, svjetskim liderom u upravljanju cestama i infrastrukturom s naplatom cestarine. Ova će infrastruktura, kao ključni čimbenik za povezanu i automatiziranu mobilnost u budućnosti, u konačnici koristiti građanima i industriji EU-a.
Glavni cilj ovih projekata, koji su dio digitalnog programa Instrumenta za povezivanje Europe (CEF-2) Europske komisije, je osigurati visokokvalitetnu, neprekinutu 5G povezanost za usluge sigurnosti na cestama te pružiti usluge povezivanja korisnicima vozila i putnicima duž spomenutih koridora. Kako bi to postigao, Cellnex će postaviti 34 nove telekomunikacijske lokacije (uključujući distribuirane antenske sustave – DAS – u tunelima), gdje planira raditi s mobilnim operaterima koristeći svoj model neutralnog hosta, nadopunjen V2X mrežom komunikacijske infrastrukture i rubnim računalnim čvorovima za pružanje 5G mreže na području ova četiri prekogranična koridora koji se protežu na više od 1400 km.
Projekti će zajedno predstavljati ukupnu investiciju od oko 24 milijuna eura, od čega će 50 % financirati Europska komisija. Projekti će započeti u siječnju 2023., a očekuje se da će biti dovršeni do prosinca 2025.
Eduardo Fichmann, globalni direktor za inovacije i strategiju proizvoda u Cellnexu, kaže da „Cellnex ulaže u dobrobit koju će digitalizacija ovih cestovnih koridora donijeti, ne samo za povezana vozila, već i za upravitelje cestovnih mreža, hitne službe, logistiku i operatere voznih parkova, kao same putnike.” Potiče da se “mobilni operateri i razni javni i privatni akteri u sektoru mobilnosti pridruže projektu i surađuju u razvoju novih usluga koje će biti moguće zahvaljujući uvođenju ovih infrastruktura.”
Albert Cuatrecasas, Nuno Carvalhosa, Vincent Cuvillier, Gianluca Landolina i Peter Haupt, glavni direktori Cellnexa u Španjolskoj, Portugalu, Francuskoj, Italiji i Austriji, kažu:
Ponosni smo što možemo pružiti podršku, u svakoj od svojih država, europskom planu za pružanje kontinuirane i kvalitetne povezanosti prekograničnih cestovnih mreža, čime se promiče poboljšana mobilnost, sigurnost na cestama i gospodarski razvoj njihovih područja utjecaja.
Inicijativa za 5G koridore jedan je od višedržavnih projekata strategije Digitalnog desetljeća Europe. CEF Digital predviđa uspostavu paneuropske prometne mreže 5G koridora do 2027. Ove se infrastrukture smatraju ključnima za implementaciju povezane i automatizirane mobilnosti sutrašnjice. Također će služiti jačanju digitalizacije željezničkog prometa i pružanju usluga izvan prometnog sektora u područjima koja okružuju koridore, uključujući ruralna područja.
Cellnex već ima iskustva u sličnim implementacijama koje unapređuju mobilnost budućnosti. Kao pružatelj i koordinator projekta 5GMed, koji sufinancira Europska komisija, razvija scenarije prekogranične primjene 5G-a u naprednim kooperativnim, povezanim i automatiziranim uslugama mobilnosti (cooperative connected and automated mobility – CCAM) i budućem željezničkom mobilnom komunikacijskom sustavu (Future Rail Mobile Communications System – FRMCS) na Mediteranskom Koridoru, između Figuerasa i Perpignana. Također, kroz Cellnex Mobility Lab koji se nalazi na stazi Parcmotor u Castellolíju (Barcelona), tvrtka dizajnira, razvija i testira budućnost infrastruktura za povezivanje s fokusom na njihovu održivost i primjenu za povezana i autonomna vozila.