FAA je izrazila zabrinutost i izdala upozorenje u vezi sa smetnjama koje C-band 5G mreža predstavlja za proces slijetanja na manjem broju aerodroma, posebice za Boeing 737. Također su naglasili da se ovo upozorenje ne odnosi na slijetanja na aerodromima gdje C-band 5G mreža još nije uvedena, te na aerodromima za koje su procijenili da radijski visinomjeri funkcioniraju bez poteškoća i „sigurni su i pouzdani unatoč 5G mreži.“
U siječnju ove godine, FAA je dala zeleno svjetlo svim 737 modelima za korištenje radijskih visinomjera u uvjetima slabe vidljivosti, neovisno o prisutnosti 5G mreže.
Čini se da je sad američka avijacija ipak promijenila mišljenje; radijski visinomjeri ne mogu pouzdano obavljati svoju osnovnu funkciju na mjestima gdje se signal miješa s onim 5G mreže. Dodatna otegotna okolnost je i pritisak koji smetnje ove vrste predstavljaju za pilote i cjelokupni tim aviona i zaposlenike aerodroma.
Glavni razlog izdavanja ovog upozorenja sa strane Federacije (FAA) je oslanjanje Boeingovog (737) sistema na radijske visinomjere. To uključuje i automatsku kontrolu rada motora, detektiranje blizine tla pri slijetanju, sistem automatskog usporavanja te sistem za detektiranje i izbjegavanje zračnih sudara.
Nova direktiva direktno pogađa 2,442 aviona u SAD-u, te 8,342 aviona u svijetu. To bi moglo predstavljati ozbiljan problem za zračni promet diljem svijeta.
Iako su ovi modeli Boeinga 737- -100, -200, -200C, -300, -400, -500, -600, -700, 0700C, -800, -900 i -900ER direktno pogođeni ovom direktivom, model 737-200 i -200C koriste drugačiji sistem (SP-77) koji ne bi trebao ni na koji način biti pogođen prisustvom 5G mreže.
Umjesto imenovanja aerodroma koji su prijavili navedeni problem s 5Gom, FAA planira objaviti NOTAMS (Notices To Air Missions) gdje bi i službeno potvrdila da su radijski visinomjeri aviona direktno pogođeni 5G mrežom, te da ne mogu uspješno obavljati svoju funkciju. Zasad je detektirano 87 aerodroma koji zbog loše vidljivosti moraju koristiti visinomjere tijekom slijetanja.