Facebook obustavlja trgovinu uživo, svoju livestream šoping uslugu koja kreatorima omogućuje plasiranje i prodaju proizvoda publici, donosi TechCrunch. Značajka će se službeno ukinuti 1. listopada, a Facebook kaže da je to dio inicijative tvrtke da se fokusira na Reels.
Trgovina uživo, prvi put predstavljena 2018. u Tajlandu, otvara još jedan izvor prihoda za kreatore na Facebooku. Omogućuje influencerima da pružaju vlastitu uslugu kupnje uživo gdje se mogu pokazati i prodavati razne proizvode, bilo iz vlastite trgovine ili preko suradnika. Facebook je ovu značajku uveo u široj primjeni 2020., otprilike u isto vrijeme kada je uveo namjensku karticu za kupnju. I dok je trgovina uživo i dalje iznimno popularna u Kini, čini se da nije zaživjela u drugim dijelovima svijeta. Čak je i TikTok prošlog mjeseca objavio da povlači kupnju uživo u SAD-u i Europi.
Međutim, ukidanje ove usluge također ukazuje na sve veću Facebookovu posvećenost svojoj značajci kratkih video zapisa, Reelsima, koju je službeno uveo na platformu prošle godine. Čak su razmišljali da svoj algoritam učini sličnijim TikToku, nešto što je matična Meta već učinila s Instagramom. Poput Facebooka, Instagram snažno forsira sadržaj kratkog formata te svi videozapisi na platformi sada postaju Reels.
Naglasak na Reels izazvao je zabrinutost među dugogodišnjim korisnicima Instagrama koji su tu aplikaciju upoznali kao način dijeljenja fotografija s prijateljima. Izvršni direktor Instagrama Adam Mosseri izazvao je bijesnu reakciju nakon što je najavio da će platforma postati usmjerena na video, koja je potom navela Instagram da povuče neke od svojih planiranih promjena.