U svijetu je u drugom tromjesečju 2022. godine isporučeno 316 milijuna pametnih telefona, odnosno devet posto manje nego u istom razdoblju prošle godine, čemu je pogodovao pad potražnje uslijed regionalne nesigurnosti i nepovoljne ekonomske klime, donosi analitička tvrtka Canalys.
Time se u drugom kvartalu nastavlja pad isporuka pametnih telefona koji je prisutan od početka godine te su dobavljači, kako ističu analitičari, zbog nagomilavanja zaliha, prisiljeni preispitati svoju strategiju portfelja kako bi u drugom dijelu godine poboljšali rezultat.
Ipak, unatoč ukupnom padu isporuka, istraživači napominju da je potražnja za Appleovim i Samsungovim pametnim telefonima još uvijek velika te su zadržali vodeća mjesta po prodaji, a i jedini su povećali tržišni udjel među prvih pet proizvođača.
Samsung je i dalje broj jedan u svijetu, a nakon drugog tromjesečja 2022. drži i najveći tržišni udjel po isporukama pametnih telefona – 21 posto – što predstavlja rast od tri posto u usporedbi na isto tromjesečje 2021. godine. Apple je na drugoj poziciji s tržišnim udjelom od 17 posto, također povećanim s lanjskih 14 posto.
Među prvih pet dobavljača još su Xiaomi, Oppo i Vivo. Sva tri kineska proizvođača ove su godine ostvarila pad tržišnog udjela u isporukama tih telefona, pa je tako udjel Xioamija s lanjskih 17 posto pao na 14 posto, Oppov s 11 na 10 posto, a Vivov s deset na devet posto.
Prema analizi, jedan od „krivaca” za to je i prekomjerna ponuda telefona srednjeg ranga i cijene, koji se gomilaju na zalihama jer potrošači s ograničenim proračunom u inflaciji preusmjeravaju kupnju na uređaje nižih cijena pa se očekuje da će dobavljači u idućim mjesecima pojačati promocije i posebne ponude kako bi potaknuli bolju prodaju prije blagdanskog rasprodaja pretkraj godine.
„Pad potražnje izaziva veliku zabrinutost za cijeli lanac opskrbe pametnih telefona. Iako zalihe komponenti i pritisci na troškove popuštaju, i dalje postoje problemi unutar logistike i proizvodnje, poput pooštravanja uvoznih zakona na nekim tržištima u razvoju i carinskih procedura koje odgađaju pošiljke. […] Stoga će duboka suradnja između dobavljača i kanala prodaje u praćenju stanja potražnje i zaliha biti ključna za sve u tom lancu kako bi dobavljači ustanovili kratkoročne prilike i pritom dugoročno održali dobra partnerstva”, izjavio je Canalysov analitičar Toby Zhu.