Rezultati su to najnovijeg istraživanja Counterpointa pod naslovom „Tržišni puls“.
Pad na godišnjoj razini prvenstveno se pripisuje sporijem oporavku potrošačke potražnje od očekivanog. Unatoč tome, rast tržišta po kvartalu te posebice pozitivni rezultati u rujnu, unatoč kraćem trajanju prodaje novih iPhoneova, indicira ohrabrujuće znakove za budućnost.
Samsung je zadržao vodstvo na globalnom tržištu, čineći petinu ukupne prodaje pametnih telefona u trećem kvartalu. Najnoviji sklopivi uređaji dobili su dvojake reakcije, pri čemu je Flip 5 znatno nadmašio svog pandana. Samsungovi modeli serije A nastavili su dominirati srednjim cjenovnim segmentima. Apple je osigurao drugu poziciju sa 16 posto tržišnog udjela, unatoč ograničenoj dostupnosti serije iPhone 15, koji je bio dobro prihvaćen.
Xiaomi, Oppo i Vivo zauzeli su sljedeća tri mjesta, ali su doživjeli pad na godišnjoj razini. Tijekom trećeg kvartala te su se marke usredotočile na jačanje svoje prisutnosti na kritičnim tržištima poput Kine i Indije, dok su usporile svoje širenje na međunarodna tržišta.
Honor, Huawei i Transsion Group također su uspjeli steći tržišni udio i bili su među rijetkim brendovima koji su zabilježili rast na godišnjoj razini u trećem kvartalu. Huaweijev rast potaknut je uvođenjem serije Mate 60 u Kini, dok se Honor popularizirao u inozemstvu. Transsionovi brendovi proširili su svoj utjecaj i profitirali od oporavka tržišta Bliskog istoka i Afrike.
Bliski istok i Afrika (MEA) jedina su regija koja je zabilježila rast na godišnjoj razini u zadnja tri mjeseca, zahvaljujući poboljšanim makroekonomskim pokazateljima. S druge strane, većina razvijenih tržišta poput Sjeverne Amerike, Zapadne Europe i Južne Koreje doživjela su značajan pad. Unatoč tome, očekuje se da će većina razvijenih tržišta rasti u četvrtom kvartalu 2023., pod utjecajem odlaganja lansiranja iPhonea.
Unatoč tome, očekuje se pad tržišta tijekom cijele 2023. godine, dosežući najnižu razinu u desetljeću. Ovaj pad prodaje prvenstveno je posljedica promjene obrasca zamjene uređaja, posebno na razvijenim tržištima. Oporavak tržišta u nastajanju prije globalnog tržišta te razvoj marki izvan prvih pet osobito ukazuju na promjenjivu dinamiku i prilike na svjetskom tržištu pametnih telefona.