Google i Renault Grupa proširuju svoje četverogodišnje partnerstvo na razvoj napredne softverske platforme za buduća vozila. Ovo „softverski definirano vozilo” bit će izgrađeno na Googleovom operativnom sustavu Android Automotive i slat će podatke tvrtkinim serverima u oblaku na obradu, objavile su tvrtke.
Renault je 2018. sklopio ugovor s Googleom u sklopu šireg partnerstva između tehnološkog diva i Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi, koja je jedna od najvećih auto grupacija na svijetu. Kao dio dogovora, Alijansa je najavila da će usvojiti Googleov izvorni operativni sustav za automobile, koji nudi ugrađenog Asistenta, Karte i Trgovinu Play.
Međutim, današnja se objava odnosi samo na Google i Renault. Kao takva, odnosi se samo na četiri marke francuskog proizvođača automobila: Renault, Dacia, Alpine i Mobilize. Renault je imenovao Google kao svog „preferiranog pružatelja usluga oblaka”; za razliku od drugih autokompanija, koje su se opredijelile za Amazon Web Services.
Originalni ugovor odnosio se samo na postavljanje Androida u milijune novih vozila, no današnja je novost malo složenija. Google i Renault kažu da će raditi zajedno na stvaranju „digitalnog blizanca”, odnosno virtualne kopije vozila koja uključuje napredne mogućnosti umjetne inteligencije „za lakšu i kontinuiranu integraciju novih usluga u vozilo i stvaranje novih ugrađenih aplikacija (‘In-Car Services’) i aplikacija za vanjsku primjenu”, piše The Verge.
Obje tvrtke tvrde da će suradnja na softveru i testiranje novih AI mogućnosti u virtualnoj simulaciji pomoći poboljšati rad vozila kroz unaprijeđenu dijagnostiku u stvarnom vremenu. Automobil će reći vozaču kada mu je potrebno održavanje ili čak samostalno riješiti problem. Osim toga, vlasnici vozila moći će kreirati personalizirano iskustvo koje uključuje ponašanje u vožnji, često posjećena odredišta te lokacije za punjenje električnih vozila. Usto, pomoću stvarnih podataka iz samog automobila moći će se definirati prilagođeni modeli osiguranja.
Drugi proizvođači automobila također razvijaju softverski definirana vozila u želji da konkuriraju Tesli, koja je postavila standard onoga što kupci očekuju od softvera svojih limenih ljubimaca. Ideja je da se vozilo prodaje s osnovnom razinom hardvera i da njegove značajke u velikoj mjeri diktira njegov softver, koji se poboljšati automatskim (“Over-The-Air”) ažuriranjem.
Google već više od desetljeća pokušava ući na tržište automobila, ali njegove napore donekle su osujetili proizvođači zabrinuti zbog konkurencije. Unatoč tome, tvrtka je sve uspješnija u pridobijanju velikih automobilskih kompanija – kao što su Ford, General Motors, Volvo, Honda i BMW – da se pokore njezinoj volji.