Globalno tržište telekomunikacijske opreme procjenjuje se na 100 milijardi američkih dolara.
Nerevidirani podaci upućuju da je cjelokupno tržište telekomunikacijske opreme napredovalo za šest posto u tromjesečju na godišnjoj razini. Većina dobavljača nije imala problema u lancima opskrbe u prvoj polovici ove godine, no poremećaji opskrbnog lanca pogoršali su se u trećem tromjesečju, iako ne toliko da poremete rast tržišta.
Analiza tržišta upućuje da je zajednički globalni udio vodećih dobavljača ostao relativno stabilan između 2020. i prvog tromjesečja 2021. pa do trećeg tromjesečja 2021. godine te je sedam globalnih dobavljača činilo 80 posto ukupnog tržišta.
Sankcije američke vlade kroz onemogućavanje nabavke kineske tehnologije kako bi obuzdali Huawei dali su rezultate u njegovom tržišnom udjelu, najviše na tržištima izvan Kine, no nisu skinuli tu kinesku tvrtku s liderske pozicije te je njen globalni tržišni udio skoro jednak zajedničkom udjelu Ericssona i Nokije. ZTE i Samsung imaju uzlazni tržišni trend dok Huawei, pod američkim sankcijama, postupno gubi tržišni udio od početka ove godine.
Rast tržišta u trećem tromjesečju ove godine potaknuto je snažnim rastom RAN-a i širokopojasnog pristupa, što je bilo više nego dovoljno da nadoknadi slabije trendove u nabavkama optičke opreme. RAN i širokopojasni pristup i od početka godine zaslužni su za rast tržišta od početka godine prije svega zbog povećane potražnje za 5G, PON i FWA CPE opremom. Analitičari Dell’Oroa očekuje usporavanje rasta tržišta telekomunikacijske opreme s 8 posto iz ove godine na svega dva posto u idućoj 2022. godini.
Podsjetimo, Huawei je nedavno u Helsinkiju predstavio rezultate istraživanja o ICT talentima, koje je pokazalo da se Europska Unija suočava s digitalnim jazom te ozbiljnim nedostatkom ICT talenta.
Istraživanje na kojem je radila konzultantska kuća EY-a pokazuje da brzorastuća potražnja za digitalnim vještinama nadmašuje ponudu sve bržim tempom što produbljuje digitalni jaz u Europskoj Uniji. Huawei je iz tog razloga još 2008. godine pokrenuo različite programe razvoja talenata, uključujući stipendije, tehnološka natjecanja i obuku digitalnih vještina. Od tada je kompanija uložila više od 130 milijuna eura u ove programe, koje je koristilo više od 1,54 milijuna ljudi iz više od 150 zemalja svijeta. U Europi je Huawei pokrenuo brojne programe, kao što su Seeds for the Future, ICT Academy i European University Challenge, kako bi uspostavio ekosustav razvoja talenata s akademskim krugovima. Huawei se obvezao uložiti 2,5 milijuna eura u stipendiju Seeds for the Future koja će biti dodijeljena talentiranim studentima u Europi za usavršavanje ICT-a. Huaweijevo ulaganje u razvoj talenata već je godinama vidljivo i u Hrvatskoj, a projektom Huawei for digital Slavonia kompanija je pokazala kako prepoznaje napredak ove regije i njezinu želju za dodatnim razvojem.