ŠIRENJE

Infobip akvizirao Netokraciju!

Autor: Redakcija
event 12.07.2022.
Foto: Shutterstock

Nakon što su preuzeli konferenciju Infobip Shift, odlučili su se proširiti i na područje medija. Ivan Burazin, Chief Developer Experience Officer Infobipa, otkriva više detalja oko procesa akvizicije. Zajednički cilj Infobip Shifta i Netokracije od samog početka je prisustvo i širenje na međunarodnoj sceni.

U svojih trinaest godina postojanja, portal Netokracija zauzeo je vodeću poziciju među poslovno-tehnološkim medijima u regiji. Netokracija prati tehnološku scenu i njezin razvoj gotovo od samih početaka. Mjesečno Netokracija privlači 100.000 čitatelja, prema podacima analitičke kompanije Similarweb. Pred njima je velika prekretnica – Netokraciju je službeno preuzeo prvi hrvatski „jednorog” i vodeća regionalna tehnološka kompanija, Infobip.

Ivan Burazin, Chief Developer Experience Officer Infobipa, za Telegram je otkrio više detalja oko samog procesa akvizicije. Proces je započet prošle godine, kada je Infobip preuzeo i konferenciju Infobip Shift.

Povijest suradnje Infobipa i Netokracije

Infobip Shift i Netokracija imaju značajnu povijest suradnje (više od deset godina), pa su krenuli i razgovori o o potencijalnoj suradnji po pitanju kreiranja developerskog sadržaja.

„Brzo smo prešli na raspravu što bismo zapravo mogli raditi zajedno i prepoznali da cijeli Netokracijin tim, uz znanje i iskustvo koje imaju, i kulturološki odlično odgovaraju u odjel za developersko iskustvo, ali i generalno u Infobip. Akvizicija Netokracije prvi je od mnogih većih poteza u našem procesu jačanja odnosa s developerima diljem svijeta. Do kraja godina Infobip će imati još puno aktivnosti za pokazati i uvjereni smo da će reakcija developerske zajednice biti odlična”, kaže Burazin.

Osnivač Netokracije, Ivan Brezak Brkan, objašnjava da je Netokracija danas nezavisni B2B vertikalni medij specijaliziran za relativno usku temu, koja je istovremeno i najbrže rastuća grana hrvatskog i svjetskog gospodarstva. Netokracija se od samih početaka, zbog specifičnosti svoje publike, morala prilagoditi na nativno oglašavanje i sadržaj koji odgovara funkciji medija na kojem se nalazi.

Sadržaj koji se objavljuje na Netokraciji morao se upotpuniti stvarnim i, tijekom pandemije, virtualnim događajima. Brezak Brkan naglasio je i važnost specijaliziranosti Netokracije i njenog sadržaja, kao i trud da portal ne ode u smjeru mainstreama. Netokracija je tako do sada organizirala prve konferencije o brendiranju poslodavaca u u Hrvatskoj i regiji, kao i konferenciju o e-trgovini OMGcommerce te startup konferenciju RockPaperStartups.

Ideja? Pisati za entuzijaste i profesionalce

Portal je krenuo 2009. godine kao grupni blog, koji je trebao biti mjesto gdje će pisati teme o internetskim tehnologijama koje nisu nalazile svoje mjesto u tehnološkim časopisima za koje je tada pisao: Bug, Mreža.hr i Plan B. Brezak Brkan se prisjeća da je jednostavno imao još tema o kojima je htio pisati, a jednostavno nije imao gdje.

Radilo se prvenstveno o web 2.0 aplikacijama i društvenim mrežama, poput Flickra ili Facebooka. Časopisi za koje sam pisao su bili fokusirani na print i širu publiku za koju je trebalo pisati takav sadržaj, a ja sam htio ući u detalje koje su zanimale entuzijaste i profesionalce. Netokracija je nastala u ljeto 2009. godine kad sam imao previše tema za te časopise i želju da ih pokrenem, a pomoglo je i što sam pratio cijeli niz blogova poput TechCruncha i Mashablea koji su tada pratili web 2.0. Ako mogu oni – a znao sam napraviti osnovnu web stranicu na WordPressu – zašto ne bih i ja?

Transformacija od bloga do zrelog medija

Brezak Brkan je tada imao i agenciju za vođenje društvenih mreža, no u jednom trenutku našao se pred odlukom, pa je odlučio stvoriti od Netokracije pravi medij. Najbitniji elementi tima već su tad bili sagrađeni, što je olakšalo donošenje prave odluke. Marko Mudrinić je pokrenuo Netokraciju u Srbiji, a Mia Biberović je postala glavna urednica.

Danas uz njih vodstvo Netokracije čine Tena Šojer Keser, koja je ne samo talentirana novinarka već i voditeljica projekata i odnosa s klijentima, te Marko Tadić, koji je bio ključan za razvoj naše prodaje i poslovanja u Srbiji. „Bilo mi je jasno da ne želim raditi agenciju – želim stvarati nešto drugo – medijski projekt, sa svojim kolegama, prijateljima i današnjim poslovnim partnerima”, kaže Brezak Brkan.

Infobip investira u developere

Akvizicijom Netokracije, Infobip nastavlja investirati u developere pružanjem vrhunskog sadržaja. Kako Burazin objašnjava, gotovo cijeli povijesni rast Infobipa temeljio se na B2B (business-to-business) pristupu, no usporedive kompanije generiraju između 40 i 45 posto prihoda B2C (business-to-customer) pristupom, odnosno jednim specifičnim dijelom toga koji se zove B2D (business-to-developer). To je ogroman potencijal na Infobipovoj skali. Prvi korak u iskorištavanju tog potencijala bila je akvizicija konferencije Infobip Shift, zatim je došlo osnivanje novog odjela posvećenog B2D segmentu poslovanja nazvanog Developer Experience, a posljednji korak je akvizicija Netokracije.

„Netokracija ima desetljeće iskustva u stvaranju sadržaja za developere i Infobip je to prepoznao. Znamo kakav točno developerski sadržaj žele, i možda još bitnije, Netokracija zna surađivati s developerima, tako da to rezultira s kvalitetnim člancima ili podcastovima, a ne floskulama”, ističe Brezak Brkan i nastavlja:

S jedne strane imamo novinarsko i uredničko iskustvo, a s druge duboko razumijemo tehničke teme i kako ih pretočiti u digitalne formate. Zbog toga sam posebno ponosan što ne samo vodstvo, već i cijeli tim nastavlja rad na projektu i širenju. Netokracija će u sklopu Infobip Grupe nastaviti djelovati kroz neovisno uredništvo pod uredničkim vodstvom Mije Biberović, dok će Tena Šojer Keser, Marko Mudrinić i Marko Tadić zajedno s radom na regionalnom prisustvu razvijati globalni developerski sadržaj s našim timom.

Temeljni ciljevi

Burazin kaže da je preuzimanjem Netokracije Infobip zadao dva temeljna cilja, koji su im od jednake važnosti. Prvi je širenje Netokracije po regiji i po svijetu. „Prilike za zajednički rast Infobip Shifta i Netokracije su bezbrojne, upravo zahvaljujući njihovoj sinergiji. Infobip Shift konferencija, iako uspješna i u prethodnim izdanjima, upravo je procvjetala pod Infobipom. Slično je i ovog puta s Netokracijom te da zajedno – Infobip Shift i Netokracija – postanu globalno prepoznatljivo središte za developere. To je jedan od načina kako ćemo u Infobipu jačati odnose s developerima”, govori Burazin.

Drugi je cilj osnažiti Infobipov odjel za developersko iskustvo, na čijem je čelu Burazin. Prema njegovim tvrdnjama, taj odjel unutar Infobipa ima golemi potencijal, no istovremeno je riječ o poprilično kompleksnom odjelu unutar kompanije. „Naime, naš tim razvija niz stvari, od Software Development Kitova (nazvani SDKs), dokumentacije, testnih aplikacija pa sve do organizacija svojih konferencija poput Infobip Shifta, meetupova, predstavljanja Infobipa na drugim konferencijama diljem svijeta, pa do ovog najrecentnijeg – kreiranja developerskog sadržaja. I upravo tu sad nastupamo osnaženi Netokracijinim timom. Naime, oni imaju velikog iskustva i znanja u tome te su doslovno ‘plug and play’ u naš odjel za developersko iskustvo. Tu je daleko najveći benefit za Infobip. Siguran sam da će sada kao dio našeg velikog tima ostvariti svoj još veći potencijal”, pojašnjava Burazin.

Eksperimentiranje s formatima

Netokracija na koju su čitatelji dosad navikli u početku se neće značajno mijenjati, osim što će se više fokusirati na startup i developerske teme. Infobip neće utjecati na njihovu uređivačku politiku, a unutar tvrtke nastavit će urednički nezavisni, pa će tako i nastaviti pisati o sljedećoj generaciji startupa. Brezak Brkan kaže da će, nakon pokretanja dva uspješna podcasta (Netokracija Podcast i Office Talks), nastaviti eksperimentirati s novim formatima, dok će istovremeno razvijati i postojeće.

„Način kako ćemo je podržati sadržajem će se svakako razlikovati. Infobipova podrška će svakako omogućiti potencijalno skaliranje Netokracije u regiji i na nova tržišta. Globalno svakako nećemo raditi ‘copy-paste’ Netokracije, premda imamo Netocratic.com na engleskom, već ćemo sadržaju – blogovima, podcastovima, videima – morati pristupiti na drugačiji način. Osobno me najviše veseli testiranje formata koje nismo imali prilike toliko koristiti u Hrvatskoj i regiji, primjerice Twitter za takozvanu DevTwitter zajednicu ili pak formati video eseja za YouTube koji su vani hit, a kod nas još nisu toliko popularni niti praćeni”, otkriva Brezak Brkan.

Iako se na prvu može činiti da su mediji i konferencije nešto izvan temeljne linije poslovanja Infobipa, Burazin ističe da je to prirodan potez i da to čine mnoge velike tvrtke koje se žele približiti developerima. Istaknuo je i kako je razmišljanje „van kalupa“ ključno u svijetu u kojem živimo.

Komentari

Zainteresirani ste za jedan od treninga?

Ispunite prijavu i javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku!

Markoja d.o.o.
Selska cesta 93
OIB: 10585552225

    Ispunite prijavu i javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku!



    Sve vijesti

    Podržava