Svakako je najveća akvizicija Microsofta u povijesti kompanije. Cilj ove akvizicije je pomoći pozicionirati Microsoft na lidersku poziciju u industriji video igara i ojačati poziciju u svijetu virtualne i proširene stvarnosti, odnosno približiti se generaciji Z, odnosno rođenima od 1997. do 2012. godine, ali i nadolazećoj generaciji Alfa, odnosno djeci rođenoj nakon 2013. godine. Najavili su da žele završiti akviziciju do kraja iduće fiskalne godine koja završava u lipnju 2023. godine.
Microsoft, čiji dio poslovanja uključuje i proizvodnju Xbox konzole te je vlasnik studija koji je proizveo hit igre poput Minecrafta, već je ozbiljni igrač u gaming industriji s godišnjim prihodima većima od 10 milijardi dolara. Blizzard je pak vlasnik globalnih hit igara Call of Duty, World of Warcraft i Candy Crush a realizacija ove akvizicije odmah bi dovela Microsoft na mjesto treće najveće tvrtke u gaming industriji po prihodima u svijetu. Veće prihode imali bi samo Tencent i Sony, kazali su u Microsoftu. Bila bi ovo najveća akvizicija u povijesti gamerske industrije, koju zasad drži akvizicija Take-Two Interactive, koji je kupio tvrtku Zynga za više od 11 milijardi dolara.
Akvizicija ima i drugi kontekst, a to je utrka Microsofta s Metom, odnosno Facebookom, u svijetu proširene i virtualne stvarnosti, kojeg zbog najave projekta već smatraju liderom u virtualnom svijetu. Činjenica jest da je Metaverzum u ovom trenutku tek ideja, a ne biznis koji generira prihode, ali je isto tako jasno da se u tu ideju planiraju uložiti ogromna sredstva.
Microsoft zapravo očekuje da će korisnici u sadašnjosti i budućnosti željeti igrati igrice na mobitelima, konzolama, kompjutorima i u virtualnoj realnosti, a po vlastitom priznanju nemaju jaku prisutnost na tržištu igara za mobitele.
Microsoft konstantno traži mete za akvizicije kako bi obogatio svoje gotovinske rezerve, a one su lani narasle na više od 130 milijardi dolara pa su tako bili zainteresirani za društvenu mrežu Tik-Tok i aplikaciju za dopisivanje Discord. Blizzard je pak poljuljan skandalom kojeg su prouzročile optužbe uprave za seksualno uznemiravanje i diskriminaciju, a čije su dionice uslijed toga izgubile 27 posto vrijednosti. U kontekstu tržišnog segmenta to je ogroman pad jer su dionice gamerskih tvrtki u prosjeku rasle 40 posto pa je Blizzard sada „ranjiva meta”.