Pobudite nostalgiju uz novu društvenu mrežu

Autor: Redakcija
event 22.07.2024.
Foto: noplace

Noplace, nova platforma koja neodoljivo podsjeća na dobro nam poznati MySpace, vraća „društveno” u društvene mreže.

Noplace je društvena mreža koja se putem velike viralnosti i domišljatog marketinga popela na prvo mjesto po broju preuzimanja na Apple App Storeu. Aplikacija se ponosi retro dizajnom koji će starije generacije odmah podsjetiti na MySpace, što i je cilj ove društvene mreže. Naime, originalno je i nazvana Nospace, no zbog prijetnje tužbom bili su primorani modificirati ime.

Brojne karakteristike jako su se dopale mlađoj publici (pretežito Generacija Z), ali ima i atraktivnih značajki za starije i iskusnije korisnike. Međutim, ova mreža nije dostupna na webu, nema desktop aplikaciju, i trenutačno je podržana samo za iOS.

Glavni moto Tiffany Zhong, osnivačice ove društvene mreže, je: „Vratite ‘društveno’ u društvene mreže“, što je izjava s kojom će mnogi suosjećati. Svi se sjećamo kada je Facebook tek počeo pa je prvenstveno bio mjesto za dijeljenje novosti s prijateljima, uvid u živote svojih najbližih te način da se povežemo s osobama s kojima se inače ne bismo mogli povezati u pravom životu.

Narav društvenih mreža otada se promijenila i kada listamo Facebook, ne vidimo više objave naših prijatelja, već korporacijske objave, marketing kroz sadržaj, AI-generirani sadržaj zavaravajuće prirode, oglase – i tek tu i tamo neki sadržaj koji nam je istinski blizak srcu. Facebook tu nije jedini krivac, isto se događa i na Instagramu i na Twitteru (X).

„Facebook prije 10 godina – ili Facebook kakav sam ja koristila u osnovnoj školi – sav se vrtio oko kul, životnih novosti,” kaže Zhong za TechCrunch. „To više nemamo, zar ne? Možeš pratiti [prijatelje] na Instagramu, ali to su i dalje naglasci, manje novosti.”

Glavne značajke Noplacea vode upravo u tom smjeru, a dizajn aplikacije podsjeća na simpatičan retro stil MySpacea.

Otvaranje računa

Infomacije potrebne za otvaranje računa su, kao i obično: adresa e-pošte, datum rođenja, telefonski broj, korisničko ime; te nas naposljetku pita za naše interese, koji se ovdje zovu stars, što je mali omaž MySpaceu.

Još jedan omaž je činjenica da čim se prijavimo na društvenu mrežu, odmah imamo jednog prijatelja, a to je TZ, osnivačica mreže. Isto tako je bilo pri prijavi na MySpace, gdje se pri stvaranju računa odmah dodao kao prijatelj MySpace Tom, odnosno osnivač Tom Anderson.

Pri prijavi, ako imamo više od 18 godina, dobivamo opciju „Wholesome“ feeda, u kojem je skriven sadržaj neprimjeren maloljetnicima, i „Less wholesome“ feeda, koji nema ograničenja oko sadržaja. Ako je korisnik mlađi od 18, ne može niti odabrati između te dvije opcije, već je automatski postavljen Wholesome feed.

Profil

Jednom kada imamo račun, popunjavamo polja koja govore o tome:

  • koji su naši trenutni interesi
  • koju film ili seriju trenutačno gledamo
  • koje nam je omiljeno jelo
  • koja nam je omiljena pjesma (koja se onda „ugradi“ na profil i posjetitelji mogu čuti isječak te pjesme)
  • koji nam je status veze
  • IRL rubrika (odnosi se na aktualne objave – In Real Life odnosno „u stvarnom životu”)
  • koji posao radimo
  • koju knjigu čitamo.

Sve ove stavke podsjećaju na MySpace, koji je također imao takve rubrike gdje smo mogli staviti svoje osobne favorite te tako predstaviti sebe i svoju osobnost.

Imamo opciju odabrati i temu profila, makar s malom mogućnošću prilagodbe. Zasad možemo prilagoditi boje rubrika te koliko su rubovi rubrika zaobljeni. S vremenom će se dodavati još mogućnosti prilagodbe i personalizacije profila.

Još jedna poveznica između nove i stare društvene mreže je rubrika „top 10 prijatelja“. Ako ste bili korisnik MySpacea, sjetit će te se koliko je ta rubrika prijateljstava ojačala, ali jednako tako i koliko ih je uništila te trauma uzrokovala.

Još jedna stavka koja označava profile su razine profila (levels). Razinu profila dižemo prirodno kroz korištenje aplikacije, objavljivanje, boostanje tuđih objava (Noplace verzija lajkova) te komentiranje, tj. ostavljanje bilješki (notes) uz tuđe objave.

Feed

Ono što je jako zanimljivo i jedna od glavnih promotivnih točaka ove mreže je feed koji ne uređuje nijedan algoritam, već su to kronološki poredane objave svih ljudi na mreži. Ovakav pristup podsjeća na Twitter jer se ponaša kao forum u rimsko doba. Svatko može napisati bilo što i podijeliti to sa svijetom, ali ne možemo komunicirati s tim ili zadržati objavu na feedu duže nego što je to organski moguće.

Osim tog glavnog, nefiltriranog feeda, postoji i friends only feed koji sadrži samo ažuriranja od profila koji su nam u rubrici prijatelja.

Ovakav oblik feeda nešto je što mlađa publika priželjkuje već duže vrijeme; jer otkad koriste društvene mreže, feedovi su bazirani na algoritmu i odabiru sadržaja od strane algoritma. Ovu promjenu su Facebook i Instagram uveli još 2016. Dotad se i njihov feed držao kronološkog reda, te je to označilo pomak iz društvenih mreža u „korporativne mreže“, gdje više nemamo kontrolu nad sadržajem koji nam se plasira.

Također je bitno spomenuti da na ovoj platformi ne postoje oglasi, već je financirana od strane plaćenih korisnika koji dobivaju male prednosti u skupljanju levela.

Zajednica

Jedan od problema koji su trenutno vidljivi u ovoj mreži je u potpunosti suprotan od problema drugih društvenih mreža: ne postoji način da se povežemo sa zajednicom koja ima zajedničke interese. Postoje grupe, ali one ne omogućuju feed koji je baziran na interesu, već zaseban feed samo za tu grupu.

Ovo je boljka za koju lijek postoji te će se vjerojatno implementirati s daljnjim razvijanjem aplikacije i mreže.

Uloga umjetne inteligencije

Tiffany Zhong je pametno odabrala kronološki feed, jer Gen-Z i mlađe generacije željne su takve mreže koja im ne plasira sadržaj koji nije u njihovom interesu. No također je pametno iskoristila pompu vezanu uz umjetnu inteligenciju, tako da se AI koristi kod stvaranja pregleda „što si propustio“ kada korisnik duže vrijeme nije na mreži.

Također se koristi i za moderiranje sadržaja na mreži i preporučivanje prijatelja, odnosno konekcija, no te funkcije se svode na običan algoritam, tako da umjetna inteligencija može samo pomoći pri pravom odabiru.

Prava konkurencija?

S obzirom na to da je mreža još u povojima, teško je reći hoće li ona biti tzv. ubojica Facebooka/Twittera. Već su postojali mnogi pokušaji da se skine te „kraljeve” s trona, ali većina se zadržala na maloj publici, pa tako postala nišna društvena mreža. Sjetimo se samo aplikacija kao što su BeReal, ili Lemon8, koji je pokušao biti TikTokov pandan Instagramu i Pinterestu, ili Threads, Instagramov pokušaj konkurencije Twitteru.

Vrijeme će pokazati hoće li Nospace biti iznimka.

Komentari

Zainteresirani ste za jedan od treninga?

Ispunite prijavu i javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku!

Markoja d.o.o.
Selska cesta 93
OIB: 10585552225

    Ispunite prijavu i javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku!



    Sve vijesti

    Podržava