U prvih šest mjeseci 2022. godine na tržištu elektroničkih komunikacija nastavio se trend rasta ulaganja u nepokretne i pokretne mreže.
U odnosu na isto razdoblje prošle godine, ulaganja u mreže vrlo velikog kapaciteta (VHCN) – prvenstveno u svjetlovodne mreže – 45 posto su viša te su iznosila čak 312 milijuna kuna, dok su ulaganja u bazne stanice (BTS) u pokretnim mrežama viša za 56 posto, u iznosu od 313 milijuna kuna.
Prihodi
Ukupni šestomjesečni prihodi na tržištu elektroničkih komunikacija iznosili su 5,6 milijardi kuna, što je povećanje od 2,3 posto, dok su prihodi od usluga širokopojasnog pristupa internetu rasli za 6,5 posto, najma mreže i vodova za 3,1 posto, a naplatne televizije za 3,8 posto. Prihodi od usluge širokopojasnog pristupa čine 47 posto svih prihoda na tržištu.
Prijelaz na optiku
U drugom tromjesečju 2022. godine, u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, nastavlja se prijelaz korisnika na optičku tehnologiju te broj tih priključaka raste za 32 posto, na 177 tisuća priključaka. Ukupan podatkovni promet putem nepokretnih i pokretnih mreža u istom razdoblju prosječno raste za 19 posto te je taj promet dosegnuo 793 PB (petabajta). Broj korisnika širokopojasnih priključaka s brzinom većom od 100 Mbit/s porastao je za gotovo 56 posto na 351 tisuću te sada trećina svih korisnika ima ugovorene te brzine.
Rast roaminga
Trajanje poziva stranih državljana u roamingu jedan je od pokazatelja ovogodišnje dobre turističke sezone, koja još uvijek traje. Oni su u drugom tromjesečju 2022. godine potrošili preko 205 milijuna „roaming minuta” razgovora, što je, uspoređujući s istim razdobljem 2021., rast od preko 60 posto. Zanimljivo je da je broj poslanih SMS i MMS poruka unatoč tome nešto niži u odnosu na lani (pad od 9,1, odnosno 5,8 posto) što ukazuje na izražen trend zamjene SMS i MMS usluga raznim sličnim internetskim uslugama.
Pay TV
Ukupan broj priključaka naplatne televizije iznosio je preko 932 tisuće i viši je za gotovo 60.000 novih priključaka u odnosu na drugo tromjesečje prošle godine. Trend rasta vidljiv je i na ukupnim prihodima te na porastu broja kućanstava koja gledaju neki oblik naplatne televizije. Tako su ukupni prihodi veći za 4,5 posto, a dva od tri kućanstava televiziju prati putem nekog od oblika naplatne televizije (66,5 posto). Za usporedbu, u drugom tromjesečju 2021. naplatnu televiziju pratilo je 59 posto kućanstava.
Rast OTT usluga
Tržište telefonskih usluga u nepokretnoj mreži kontinuirano bilježi pad, a iznimka nije ni drugo tromjesečje. U odnosu na isto razdoblje 2021. ukupni prihodi od korištenja fiksnim telefonima 5,7 posto su niži, broj korisnika niži je za 1,4 posto, dok se ukupni odlazni promet smanjio za 19,3 posto.