J.D. Power ovoga je tjedna objavio svoju početnu studiju kvalitete za automobile iz 2022. godine, u kojoj su otkrili da je kvaliteta novih vozila pala za 11 posto u odnosu na prethodnu godinu, što je najveći pad koji je grupa ikada zabilježila.
Sami proizvođači električnih vozila osobito pokazuju velike padove u kvaliteti, pa je tako Polestar debelo zadnji. Tesla se pak smjestila na sedmom mjestu odozdo, nastavljajući svoj trend traljave proizvodnje.
U ovogodišnjem istraživanju firma J.D. Power zabilježila je čak 226 problema na 100 Teslinih vozila. Kada se računaju sva električna vozila koja nisu Tesla, istraživanje kaže da je prijavljeno 240 problema na njih stotinu, što je ipak manje u odnosu na 251 prošle godine jer je više EV modela izašlo na cestu.
Istraživanje se temelji na podacima od ukupno 84.165 provjerenih vlasnika i najmoprimaca vozila za osobnu uporabu koja su registrirana u periodu od studenog 2021. do veljače 2022. Odgovori iz istraživanja dali su podatke za 33 različite marke i 189 različitih modela vozila.
Softver predstavlja konstatni problem za automobilsku industriju, sa šest od deset najvećih problema vezanih uz „infotainment”. Glavni problem bio je jedna od najvećih značajki koje ljudi traže u novim automobilima: Apple CarPlay i Android Auto. CarPlay koristi polovica ispitanika te su oni prijavili manje problema od 17 posto korisnika koji koriste Android Auto.
Ispitanici su otkrili da su i CarPlay i Android Auto teški za razumijevanje a korisnici imaju sve više problema s funkcioniranjem veze. Veća penetracija bežičnog CarPlaya i Android Auto pripisuje se povećanju problema s povezivanjem, koji je skočio sa 4,9 slučajeva na 100 vozila u 2021. na 5,8 u 2022. godini.
Iznenađujuće, istraživanje sugerira da ugrađene značajke prepoznavanja glasa rade kako je predviđeno, i to je jedina kategorija koja se poboljšava među svim ostalim značajkama infotainmenta kao što su zaslon osjetljiv na dodir, Bluetooth povezivost i kamere za parkiranje.
Uz pad kvalitete, izvješće također navodi značajke koje su proizvođači izbacili kako bi se uhvatili ukoštac s nestašicom čipova: isporuka manje vozila s naprednim značajkama za pomoć vozaču, grijana sjedala, moduli pomoćnika pri parkiranju i dr.. Tvrtke poput Chevroleta prošle su godine ukinule bežične punjače telefona i značajke automatskog pokretanja i zaustavljanja koje štede gorivo u nekim SUV modelima, a Ford je uklonio određene kontrole klime sa stražnjih sjedala svog Explorer SUV-ja.
Trenutni pobjednici u kvaliteti uključuju GM-ov Buick na prvom mjestu te BMW i Hyundai kao drugi odnosno treće plasirani.
Pandemija je zasigurno usporila industriju, međutim, David Amodeo, direktor globalne automobilske kvalitete J.D. Powera, ostao je iznenađen što inicijalna studija kvalitete nije bila još gora. „Proizvođači automobila nastavljaju lansirati vozila koja su sve više i više tehnološki složena u eri u kojoj je bilo mnogo nestašica kritičnih komponenti za njihovu podršku”, Amodeo je izjavio u priopćenju za javnost.