Nedavno je osvanula vijest da je američka Nacionalna uprava za sigurnost u cestovnom prometu (NHTSA) pokrenula istragu protiv Tesle nakon što su primili 354 pritužbe vozača oko tzv. „fantomskog kočenja” automobila, odnosno neočekivane i nepotrebne aktivacije kočnica tijekom aktiviranog asistenta u vožnji.
Naime, u nekim slučajevima kada je situacija na cesti bila uobičajena, odnosno nije bilo nikakvih problema, gužvi, prometnih znakova, niti potencijalno opasnih situacija, Teslina vozila u kojima je bio aktiviran autopilot ponekad su sama zakočila, bez intervencije vozača. Nedavno su pak morali povući 54 tisuće vozila zbog problema sa softverom koji vozačima nudi opciju usporavanja na križanju unatoč znaku „STOP”.
S druge strane kompanija Waymo tvrdi da su autonomni automobili već spremni za cestu, iako na ograničenom prostoru i u određenim uvjetima. Njihovi taksiji u kojima nema vozača, niti backup osobe za volanom već neko vrijeme prevoze ljude u Phoenixu, a nedavno su dobili dozvolu za takve vožnje i u San Franciscu. Projekt autonomnih taxija najavio je i Mate Rimac i to već za 2024. godinu u Zagrebu.
Međutim kada se pita prvog čovjeka Volkswagena Herberta Diessa autonomni automobili su još daleka budućnost.
„Doći će i dan kada će autonomna vozila biti u široj primjeni, ali taj dan ne očekujem tijekom idućih 25 godina“, kazao je odgovarajući na pitanja korisnika Reddita. Iako nije pojašnjavao svoju izjavu jasno je da u jednoj od najvećih automobilskih industrija na svijetu vjeruju da je pred inženjerima još puno posla kako bi se automobili bez vozača mogli besprijekorno kretati cestama zajedno uz automobile kojima upravljaju ljudi.
Zato je automobilska industrija ipak koncentrirana na razvoj električnih automobila i prijelaz na novi izvor energije s tradicionalnih motora.