No, udio Samsunga pada dok Xiaomi koji grabi prema naprijed ima 23,6 posto tržišta. Ono što je zanimljivo jest da Samsung u odnosu na isto razdoblje 2020. godine lagano gubi udjele na tržištu, dok je Xiaomi povećao prodaju za 51 posto. Podaci su to ugledne kuće Counterpoint.
Ipak, trendovi u četvrtom i završnom kvartalu godine bit će pod jakim utjecajem i pandemije i nestašice čipova, koja je već utjecala na pad ukupnih isporuka pametnih mobitela u odnosu na drugo tromjesečje godine. Situaciju će zanimljivom učiniti i novi modeli pametnih mobitela, koji privlače mlađe kupce bolje kupovne moći kakvih na europskom tlu ima podosta.
Naime, Apple je podsjetimo, na tržište pustio iPhone 13 tek krajem trećeg kvartala pa će se prodaja tog hit modela osjetiti tek do kraja prosinca. Zasad je Apple na trećem mjestu s 22 posto tržišta i po svemu je moguće da ga novi model mobitela pogura na drugo mjesto i izgura Xiaomi. Stručnjaci čak najavljuju da bi Apple u Europi u iduća tri mjeseca mogao realizirati rekordne rezultate.
Samsung pak ima asa u rukavu u Galaxy Z Flip 3 modelu, koji je iznimno popularan u Zapadnoj Europi. Xiaomi nema ultra novi model, ali su postojeći modeli na tržištu jako popularni među mladim korisnicima i rast Xiaomija je stabilan i snažan.
Tržište je zanimljivo i na pozicijama izvan vodeće trojke jer u donjem domu bilježimo jak rast prodaje Realme mobitela. Zasad imaju minoran udio tržišta, ali im je prodaja rasla 160 posto u godinu dana, a popularni su u Rusiji, Španjolskoj i Italiji. Nekadašnji prvaci i vrlo popularni proizvođači Nokia i Motorola nisu bacili koplje u vatru jer, iako bilježe rast prodaje, s jedva jedan posto tržišnog udjela više nisu ozbiljni igrači. Najveći pad bilježi nekadašnja zvijezda scene Huawei koji je u godini za nama na europskom tržištu ostvario pad prodaje od nevjerojatnih 94 posto naravno zahvaljujući sankcijama i optužbama za špijunažu, koje su uzrokovale nepovjerenje korisnika.