U posljednjim kvartalima, tržište pametnih telefona pokazalo je znakove oporavka nakon izazovnih godina. Prema nedavnim izvješćima, isporuke pametnih telefona su u trećem kvartalu 2024. porasle za četiri posto u odnosu na isti period prošle godine, dosegnuvši 316,1 milijuna jedinica.
Kralj je mrtav, živio kralj
Iako se tržište generalno oporavlja, Samsung se suočava s vlastitim izazovima koji su utjecali na njegov udio na tržištu.
Korejski div drži vodeću poziciju s tržišnim udjelom od 18,3 posto, no zabilježio je pad u odnosu na prethodne godine. Tvrtka se istaknula inovativnim modelima poput Galaxy Z Fold6 i Galaxy Z Flip6, koji su dobili pozitivne kritike zahvaljujući svojoj naprednoj tehnologiji i dizajnu. Ovi uređaji koriste poboljšanja na temelju umjetne inteligencije, čime su privukli pažnju potrošača.
Situacija se dodatno komplicira u specifičnim regijama. U Japanu, na primjer, Samsungov udio na premium tržištu pao je na samo 7,9 posto, što ukazuje na teškoće s kojima se suočava u ovom ključnom segmentu. Nasuprot tome, u Brazilu je zadržao značajan udio od 37,7 posto, iako se suočava s jačanjem konkurencije, osobito od Motorole i Xiaomija.
Apple
Što se tiče Applea, i dalje uživa snažnu potražnju (drži 17,7 % isporuka za Q3 2024.) za svojim modelima, osobito u segmentu premium pametnih telefona. Unatoč nekim izazovima s opskrbom i rastućom konkurencijom, Apple nastavlja jačati svoj udio na tržištu zahvaljujući kontinuiranim inovacijama i snažnom brendu. S novim modelima i poboljšanjima u softveru, Apple nastavlja privlačiti potrošače koji traže kvalitetu i pouzdanost.
Kineski proizvođači uzimaju sve veći dio kolača
Međutim, izazovi dolaze od strane kineskih marki koje nude konkurentne cijene i značajke, što dodatno otežava poziciju Samsungu.
Brendovi poput Xiaomi, Oppo i Vivo su agresivnom marketinškom strategijom, atraktivnim dizajnom i povoljnim cijenama uspjeli osvojiti veliki dio tržišnog udjela, posebno u razvijenim zemljama. Njihova sposobnost brzog prilagođavanja tržišnim trendovima i inovativnost u području softvera i hardvera omogućila im je da pariraju vodećim globalnim igračima. Također, snažna podrška kineske vlade i domaćeg tržišta pružaju im čvrstu osnovu za daljnji rast i razvoj.
Vivo je imao rast od 22 posto u odnosu na prošlu godinu, što je iznimno velik rast i tu se vidi da uzima dio kolača koji je Samsung prije držao. Vivo se primarno natječe u srednjem i višem segmentu tržišta pametnih telefona. Njihovi uređaji nude kombinaciju premium značajki i pristupačnijih cijena, čime privlače širok krug korisnika koji traže visoku kvalitetu bez prevelikog udarca na novčanik.
Što nas očekuje u budućnosti?
Gledajući u budućnost, tržište pametnih telefona suočava se s brojnim izazovima i prilikama. Inovacije u tehnologiji, uključujući poboljšanja u umjetnoj inteligenciji i 5G povezivosti, mogli bi potaknuti potražnju i oblikovati nove trendove. Ipak, proizvođači će se morati fokusirati na prilagodbu cijenama i stvaranje proizvoda koji zadovoljavaju lokalne potrebe kako bi ostali konkurentni. U sljedećim godinama, uspjeh će ovisiti o sposobnosti brendova da se brzo prilagode promjenama na tržištu i potrebama potrošača.