AI „OKRŠAJ"

Upoznajte tvrtke koje pokušavaju konkurirati ChatGPT-u

Autor: Redakcija
event 08.03.2023.
Foto: Shutterstock

Već ste čuli za Googleovog Barda i novog Binga, a sada Vam donosimo i druge pretendente u području chatbota baziranih na umjetnoj inteligenciji.

Uza svu pompu oko ChatGPT-a, nije ni čudo da se i druge tvrtke bore za dio AI chatbot „kolača”. Uviđaju da se nalazimo u presudnom trenutku u industriji umjetne inteligencije, gdje bi proizvodi koji usvajaju i nadograđuju na ovaj koncept mogli imati potencijal da revolucionariziraju tehnologiju kakvu trenutno koristimo – a da ne spominjemo kako bi uzdrmali hijerarhiju Big Tech kompanija.

Ulozi su visoki, a najveći tehnološki igrači ne žele zaostajati kako AI postaje sve napredniji, pristupačniji i zanimljiviji korisnicima. Dok su tehnološki divovi poput Microsofta i Googlea već uveli svoje verzije konverzacijskih AI alata izgrađenih pomoću velikih jezičnih modela (LLM-ova), druge manje poznate tvrtke također se počinju uključivati.

(Izvor: Emma Roth, The Verge)

Meta

Tvrtka koja posjeduje Facebook, Instagram i WhatsApp također se okreće prema AI tehnologiji. Razvila je jezični model Galactica, namijenjen kao pomoć znanstvenicima i istraživačima pružajući sažetke akademskih članaka, rješenja za matematičke probleme, sposobnost bilježenja molekula i još mnogo toga.

Iako Meta kaže da ga je obučavala na „preko 48 milijuna radova, udžbenika, referentnih materijala, spojeva, proteina i drugih izvora znanstvenih spoznaja”, bot je dao razočaravajuće rezultate kada ga je tvrtka učinila dostupnim u javnoj beta verziji u studenom 2022. Znanstvena zajednica žestoko je kritizirala alat, a jedan ga je znanstvenik čak opisao „opasnim” zbog svojih netočnih ili pristranih odgovora. Meta je nakon samo nekoliko dana povukla chatbot s mreže.

Galactica, doduše, nije tvrtkin prvi pokušaj da stvori AI model. Meta je također razvila BlenderBot 3, koji bi trebao djelovati poput digitalnog asistenta. Postao je javno dostupan prošlog kolovoza, ali nije se pokazao osobito impresivnim.

No Meta nije odustala od proboja u područje umjetne inteligencije. Izvršni direktor Mark Zuckerberg najavio je da je tvrtka osnovala posvećeni AI tim koji bi trebao stvoriti „AI persone”, dizajnirane da pomognu ljudima, kao i AI alate temeljene na tekstu i slikama za WhatsApp, Instagram i Messenger.

Anthropic

Anthropic – tvrtka za istraživanje umjetne inteligencije koju su 2021. osnovali bivši zaposlenici OpenAI-ja, a u koju je Google 2022. uložio 300 milijuna dolara – radi na vlastitoj konkurenciji ChatGPT-u zvanom Claude.

Tvrtka je razvila chatbot koristeći metodologiju koju naziva Ustavni AI. Ukratko, on uključuje Anthropicovo treniranje jezičnog modela sa setom od oko 10 „uputa ili načela prirodnog jezika” koji koristi za automatsku reviziju svojih odgovora. Cilj sustava je, kako kažu: „obučiti bolje i bezopasnije AI pomoćnike” bez potrebe za povratnim infomacijama od strane ljudi.

AI podatkovna platforma Scale dobila je pristup Claudeu pa istaknula neke razlike između Anthropicovog bota i ChatGPT-a. Utvrđeno je da bi usluga mogla biti kao ozbiljan konkurent OpenAI-ovom sustavu te da je ovaj bot „skloniji odbiti neprimjerene zahtjeve”. Međutim, i Claude dolazi s nekim nedostatcima, jer se izgleda da i dalje radi određene činjenične i matematičke pogreške. Zasad je dostupan tvrtkama kao proizvod s ranim pristupom, no ne i široj javnosti.

You.com

You.com, tvrtka koju su osnovala dva bivša zaposlenika Salesforcea, predstavlja se kao „tražilica koju kontrolirate”. Na prvi pogled može se činiti kao tipična tražilica, ali dolazi sa značajkom chata koji pokreće umjetna inteligencija i funkcionira slično kao onaj kojeg Microsoft testira na novome Bingu.

Baš kao i Microsoftov AI, Youchat može dati odgovore s komentarima na različite vrste upita, sažeti članke s interneta, generirati kod, pisati eseje i još mnogo toga.

Osim što korisnicima omogućuje pristup AI chatbotu, You.com, nedavno je dodao ugrađene modele generatora slika bazirane na umjetnoj inteligenciji, uključujući Stable Diffusion 1.5, Stable Diffusion 2.1 i Open Journey, koje možete koristiti za generiranje slika na temelju pisanog opisa. Ova tražilica također raščlanjuje vaše rezultate pretraživanja na temelju relevantnih odgovora na web lokacijama kao što su Reddit, TripAdvisor, Wikipedia i YouTube, istovremeno pružajući standardne rezultate s interneta.

Alibaba

Alibaba, kineski gigant e-trgovine, također se uhvatio trenda AI chatbota. Početkom veljače glasnogovornik tvrtke otkrio je za CNBC da tvrtka interno testira suparnika ChatGPT-u. Alibaba navodno eksperimentira s generativnim AI od 2017. godine, ali tvrtka nije nikako nagovijestila kada bi mogla najaviti alat na kojem radi ni za što bi mogao biti sposoban.

Međutim, Alibaba će možda morati prevladati neke prepreke prije nego što uspije pokrenuti vlastitu verziju ChatGPT-a. Portal Nikkei Asia ukazuje na činjenicu da su kineski regulatori već upozorili Tencent i Ant Group (u vlasništvu Alibabe) da bi trebali ograničiti pristup ChatGPT-u zbog zabrinutosti da bi bot mogao usvojiti necenzurirani sadržaj. Tvrtke će se također morati konzultirati s vladom prije nego što puste vlastite botove u javnost.

Baidu

Druga kineska tvrtka, Baidu, sprema se lansirati AI alat koji naziva Ernie Bot već u ožujku. Baidu je najpoznatiji po istoimenoj tražilici, zajedno s brojnim drugim online uslugama, poput platforme Baidu Maps, internetske enciklopedije Baidu Baike, usluge pohrane u oblaku Baidu Wangpan i dr. Također koristi tehnologiju umjetne inteligencije za razvoj samovozećeg automobila.

Ernie, ime koje znači Enhanced Representation through kNowledge IntEgration, prvi se put pojavio 2019. godine i otada je evoluirao u alat sličan ChatGPT-u koji može pružati konverzacijske odgovore. Krajem 2021. godine iz Baidua su izjavili da je model obučavan na „masivnim nestrukturiranim podacima i gigantskom grafikonu znanja” te da je „izvrstan u razumijevanju i generiranju prirodnog jezika (NLU i NLG).”

Baš kao i Microsoft i Google, Baidu također planira integrirati chatbot u svoju tražilicu i čak ga ugraditi u sučelje nadolazećeg električnog vozila kineskog startupa Jidu.

Ostali potencijalni kandidati

Osim tvrtki koje prave samostalne chatbotove za pretraživanje, postoji nekoliko drugih tvrtki koje koriste generativni AI na nešto drugačije načine.

Snapchat, primjerice, radi na chatbotu My AI koji u osnovi djeluje kao verzija ChatGPT-a unutar aplikacije, omogućujući korisnicima da zatraže prijedloge recepta ili planova putovanja. Međutim, više je ograničen nego ChatGPT jer je treniran u kontekstu Snapchatovih smjernica za povjerenje i sigurnost. Usluga je dostupna samo uz Plus pretplatu za 3,99 dolara mjesečno, ali izvršni direktor Evan Spiegel planira ga s vremenom pružiti svim korisnicima.

Character.AI još je jedan od ovih alata i dolazi od programera Googleove LaMDA tehnologije. Stranica vam omogućuje stvaranje ili pregledavanje chatbota napravljenih po uzoru na stvarne ljude ili izmišljene likove, kao što su Elon Musk, Mark Zuckerberg ili Tony Stark. Kada „razgovarate” s tim botovima, AI pokušava reagirati na način sličan toj osobi ili liku.

Zatim, tu je i Replika, chatbot koji funkcionira kao neka vrsta „AI suputnika” s kojim možete razgovarati putem poruka i čak videopoziva. Alat kombinira tvrtkinu vlastitu verziju modela GPT-3 i skriptirani sadržaj dijaloga u svrhu generiranja odgovora prilagođenih vašem stilu razgovora.

Ovo je tek početak konverzacijskog AI-ja, no bit će zanimljivo vidjeti kako će se svi ti alati razvijati tijekom narednih godina, kao i koji će potencijalno postati dio našeg svakodnevnog života.

Komentari

Zainteresirani ste za jedan od treninga?

Ispunite prijavu i javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku!

Markoja d.o.o.
Selska cesta 93
OIB: 10585552225

    Ispunite prijavu i javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku!



    Sve vijesti

    Podržava